Nowości

Jak opakowanie wpływa na postrzeganie firmy przez klienta?

Obraz jest najszybszym sposobem komunikacji. Dzieje się tak, ponieważ ludzki mózg o wiele lepiej radzi sobie z przyswojeniem treści wizualnych niż ze zrozumieniem komunikatów tekstowych czy werbalnych. W ciągu zaledwie 1/10 sekundy wie już wszystko, na temat oglądanego obrazu. Dlatego praktycznie od samego początku istnienia marketingu, czerpie on garściami z tej naturalnej zdolności człowieka, wykorzystując ją również do projektowania opakowań, dla różnego rodzaju produktów.

Twierdzenie, że konsumenci kupują przede wszystkim oczami, nie jest zatem żadnym marketingowym mitem. Jest to prawda, która niestety stanowi podstawy dla szeregu wyzwań, przed jakimi stoi każdy projektant opakowań. W wielu branżach przemyślany i efektowny branding opakowań jest jednym z głównych czynników, który wpływa na wybór danego produktu przez konsumentów.

Opakowania w marketingu

Dlaczego opakowania w marketingu są tak ważne? Główną przyczyną jest olbrzymia konkurencja na rynku. Dzisiaj mamy do wyboru wiele produktów, które są do siebie podobne. Największą rywalizację spotykamy w branży FMCG (produkty szybkozbywalne). To tutaj atrakcyjność opakowania świadczy często o tym, że sięgamy po dany produkt.

Zazwyczaj w trakcie zakupów w marketach skanujemy wzrokiem półki i jeśli jakieś opakowanie skutecznie przykuje nasz wzrok, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że po nie sięgniemy i zabierzemy ze sobą produkt, który się w nim znajduje. Za pomocą atrakcyjnych i funkcjonalnych opakowań producent tworzy tzw. efekt aureoli (inaczej efekt halo), który wyrabia w konsumencie przeświadczenie, że opakowanie, które jest wysokiej jakości, musi zawierać w sobie równie wartościowy produkt.

Kartonowe opakowania reklamowe

Nie dziwi więc zatem to, jak wiele firmy inwestują w branding opakowań. Działania w tym zakresie nie są łatwe. Współczesny konsument widział już wiele, dlatego projektant opakowań musi przede wszystkim go zaskoczyć i zafascynować. Z tego powodu coraz częściej popularność zyskują opakowania nieszablonowe, o różnych kształtach i ciekawej kolorystyce. Za projekt opakowań odpowiedzialny jest sztab ludzi, którzy muszą zadbać nie tylko o szatę graficzną, ale także o jak najbardziej funkcjonalną konstrukcję opakowania.

Do najpopularniejszych materiałów używanych do tworzenia pudełek dla różnego rodzaju produktów jest tektura. Wynika to z prostego faktu, kartonowe opakowania reklamowe są tanie w produkcji, mogą przybierać dość zróżnicowane kształty i mogą być pokrywane drukiem zarówno offsetowym, jak i fleksograficznym.

Co najważniejsze, mogą być stosowane praktycznie we wszystkich branżach. A przy okazji są produktami nadającymi się do recyklingu i najczęściej również produkowanymi z materiałów z odzysku, co w erze powszechnej ekologizacji, spotyka się z przychylnym nastawieniem konsumentów.

Artykuł sponsorowany

Zobacz