Nowości

Druga młodość sektora transportu osobowego

Popyt na samochody osobowe wzrósł w Polsce XXI wieku wręcz niewyobrażalnie. W przeciętnej polskiej rodzinie coraz częściej występuje zjawisko posiadania dwóch, a nawet czasem trzech aut. Wpływa to jednak na coraz większe korki uliczne w miastach, notoryczny brak miejsc parkingowych na osiedlach mieszkalnych, a ponadto wzrost zanieczyszczeń powierza w aglomeracjach miejskich.

Transport publiczny szansą dla środowiska

Za pogorszenie się jakości powietrza odpowiedzialnych jest wiele czynników, jednak największy wpływ mają spaliny wydostające się do atmosfery w wyniku poruszania się po naszych drogach coraz większej ilości samochodów. Większe aglomeracje starają się wprowadzać „motywatory” do korzystania z transportu publicznego, organizując np. dni darmowego przejazdu komunikacją miejską. Natomiast dane z raportu przygotowanego przez Business Insider Polska dowodzą, że w kwestii transportu taksówkami Warszawa niewiele różni się od np. Nowego Jorku. Po ulicach stolicy Polski jeździ 11,5 tys. taksówek, zaś np. w wielokrotnie większym Nowym Jorku – 13,5 tys. Rezygnując z podróży własnym autem, możemy zatem pomóc naszemu środowisku.

Druga młodość branży taksówkowej

W ostatnich latach podróże taksówkami miały znacząco gorszą passę, gdyż z takich usług korzystali najczęściej biznesmeni lub osoby w delegacjach służbowych, które mogły rozliczyć koszty takiego komfortu. Szansą na dużą zmianę w tym zakresie mogą być coraz popularniejsze taksówki z napędem elektrycznym. Zapewniają one cichą pracę silnika oraz konkurencyjne ceny, gdyż nie trzeba brać pod uwagę cen benzyny lub oleju napędowego – spełniają więc najważniejsze wymagania klienta dotyczące ceny. Na rynku brytyjskim cena usługi przejazdu taksówką jest niższa również dzięki korzystnym, indywidualnym ofertom ubezpieczeń flot, takich jak Taxi fleet insurance (https://www.taxiinsurer.co.uk/taxi-fleet-insurance/).

Jeśli korporacje taksówkarzy postawią na świadczenie usług z wykorzystaniem samochodów elektrycznych, a co za tym idzie – zmniejszą się ceny usług z jednoczesnym podwyższeniem komfortu podróży, to możemy się spodziewać, że sektor ten będzie przeżywał drugą młodość w popularności wśród klientów.

 

Materiał zewnętrzny

Zobacz