Nowości

Dlaczego potrzebujesz dobrych opisów w swoim sklepie?

​Skuteczne pozycjonowanie stron nie może obejść się bez dobrze przygotowanych opisów produktów oraz kategorii. Tego typu treści pozwalają nie tylko na przedstawienie oferty, ale także na zaprezentowanie wartości marki czy pokierowanie potencjalnego klienta przez kolejne etapy lejka zakupowego. Opisy na stronie – o czym należy pamiętać, jeśli zależy Ci na jak najlepiej przeprowadzonej optymalizacji SEO? Sprawdź.

Dlaczego warto zainwestować w dobre opisy na stronie?

Po pierwsze, opisy to jeden ze sposobów komunikacji z klientem, budowania relacji, przyciągania uwagi. Po drugie, treści na stronie mogą dać odbiorcy użyteczne, przydatne informacje na temat oferty. Jeśli dodatkowo będą napisane z wykorzystaniem języka korzyści, zwiększą szanse na dokonanie zakupu. Po trzecie, opis wraz z prawidłowo skonstruowanym linkowaniem podpowie użytkownikowi dalsze kroki na ścieżce zakupowej.

Dlaczego jeszcze warto uzupełniać witrynę o przemyślane opisy? Dobre opisy to skuteczne pozycjonowanie stron. Badania wykazują, że dzięki nim Twoja witryna polepsza swoją widoczność w wyszukiwarce o ponad 30%!

Warto? Jak najbardziej. Teraz dowiedz się, jak tworzyć opisy kategorii, aby wspomóc pozycjonowanie i optymalizację stron oraz realizować inne założone cele.

Co powinno znaleźć się w opisie kategorii?

Opisy kategorii mają dość jasną, ustandaryzowaną strukturę. Kieruj się poniższymi wytycznymi, a wyposażysz klienta w niezbędne informacje, dzięki którym podejmie przemyślaną decyzję zakupową:

  • jasno określ, jaka to kategoria,
  • opisz zawartość kategorii, tzn. rodzaj dostępnych tu produktów,
  • podpowiedz użytkownikowi, czym kierować się podczas wybierania produktów oraz jakie kryteria są istotne,
  • odpowiedz na najczęstsze pytania użytkowników,
  • podkreśl, że w razie wątpliwości użytkownik może liczyć na wsparcie sprzedawców oraz wskaż mu dostępne formy kontaktu,
  • zaproś go do zapoznania się z szerszą ofertą sklepu, interesującymi go produktami lub kolejnymi kategoriami.

Jak stworzyć dobry opis kategorii?

  1. W pierwszej kolejności przeanalizuj swoją ofertę i sprawdź, jakie produkty są dostępne w ramach danej kategorii, na jakie podkategorie dzieli się kategoria oraz jakie kryteria podziału tu obowiązują. Przy okazji upewnij się, czy podziałów dokonano prawidłowo oraz czy produkty zostały przypasowane do odpowiednich katalogów.
  2. Jeśli nie masz pomysłu, jak „ugryźć” opis, możesz skorzystać z serwisu Answear the Public. Wystarczy wpisać interesującą Cię frazę kluczową, a witryna podsunie Ci propozycje treści, np. tytuły nagłówków.
  3. Wszelkie prace nad opisami najlepiej rozpocząć od dokładnego zdefiniowania grup odbiorców. Możesz stworzyć persony, czyli typy klientów. Zastanów się, jaki problem może rozwiązać Twój produkt albo na jaką potrzebę odpowiedzieć. Dzięki temu dowiesz się, jakim językiem mówić oraz jakie atuty oferty podkreślać.
  4. Nie zapominaj o tym, że opis powinien być jak najbardziej użyteczny dla klienta. Należy w nim odpowiedzieć na jego wszystkie, potencjalne pytania i rozwiać wątpliwości. Jednocześnie postaraj się wyczerpać temat.
  5. Zadbaj o atrakcyjny, przyciągający lead, czyli wstęp opisu. Pierwsze zdania treści są kluczowe – decydują, czy użytkownik będzie czytał dalej, czy nie.
  6. Pomocny w pisaniu może być schemat AIDA. Przyciągnij uwagę klienta (Attention), zainteresuj go ofertą (Interest), stwórz w nim potrzebę posiadania (Desire), zachęć do działania (Action).
  7. Nasyć tekst słowami kluczowymi. Bez tego pozycjonowanie stron w Google nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Pamiętaj jednak, aby robić to naturalnie – co prawda treść musi być atrakcyjna dla robotów Google, ale przede wszystkim odpowiadać na potrzeby odbiorcy.
  8. Dopilnuj, aby opis miał odpowiednią strukturę. Stosuj nagłówki (H1, H2, H3 itd.) wraz ze słowami kluczowymi. Twórz krótkie zdania i nie za długie akapity. Nie zapominaj o wyróżnieniu najważniejszych informacji, wypunktowaniach itd.

Pozycjonowanie stron to coś więcej niż przeładowanie jej frazami kluczowymi. Jej integralnym elementem jest treść – rzetelna, wiarygodna, użyteczna i przyciągająca. Dzięki niej zwiększysz swoją szansę na sprzedaż oraz osiągnięcie założonych celów.

Zobacz