Nowości

Widoczność w Google Search Console – sprawdź frazy kluczowe

Widoczność fraz kluczowych w Google Search Console ma ogromny związek z pozycjonowaniem, które odgrywa niepodważalnie dużą rolę w procesie budowania pozycji produktu, usługi, czy firmy w sieci. Wyszukiwarka Google, z której w ciągu miesiąca korzysta ponad 93% wszystkich użytkowników Internetu, umożliwi Ci zyskanie wysokich pozycji w wynikach organicznych dzięki stosowaniu się do konkretnych wytycznych.

Marzysz o TOP1 na konkretną frazę kluczową w Google? Jest to możliwe do zrobienia. Działania z zakresu SEO i pozycjonowania sprawią, że staniesz się widoczny dla innych wyszukujących. Pamiętaj jednak, że są to procesy długofalowe i raz uzyskane pierwsze miejsce w wyszukiwarce nie jest Ci dane na zawsze. Szukasz wsparcia w tych działaniach? Skorzystaj z intuicyjnego narzędzia https://sitemeans.com/.

Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu?

Jeśli stawiasz swoje pierwsze kroki w pozycjonowaniu lub szukasz agencji, która się tym zajmuje, warto byś poznał kilka istotnych faktów na temat tych działań. Z pewnością pozwolą Ci lepiej poznać branżę i zdecydować się na konkretne rozwiązania. Głównym celem pozycjonowania jest polepszenie widoczności Twojej strony w Google i uzyskiwanie wysokich wyników na organiczne frazy kluczowe bez konieczności płacenia przedsiębiorstwie Google, zupełnie za darmo.

Czynników, które odpowiadają za pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania na dane słowa kluczowe jest około 200. Warto poznać chociaż kilka z nich, szczególnie tych uważanych przez webmasterów za najistotniejsze. Na początku zwykle wskazuje się przyjazne adresy URL. Co to oznacza? Warto w adresach używać słów kluczowych i unikać długich ciągów liter oraz znaków. Kolejnym ważnym czynnikiem jest optymalizacja treści na stronie, czyli zawarcie odpowiedniej liczby słów kluczowych, używanie linków z anchorami, prawidłowe uzupełnianie znaczników title, description, nagłówków itp.

Za ważne czynniki, mające wpływ na pozycję strony, wskazuje się również posiadanie responsywnej witryny, zadbanie o szybkość jej ładowania, linkowanie wewnętrzne oraz prawidłową architekturę strony. Na koniec ważna informacja – unikaj kopiowania treści z innych stron internetowych. To znacznie obniży pozycję Twojej strony. Zawarte na niej teksty powinny być unikalne I oczywiście nasycone frazami kluczowymi.

Google Search Console

Widoczność w Google Search Console a pozycjonowanie

Widoczność w Google Search Console możesz sprawdzić łącząc to narzędzie z innym. Mowa o Sitemeans, dzięki któremu zyskasz dostęp do 25 000 słów kluczowych, na które wyświetla się Twoja strona w wynikach wyszukiwania Google, zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Frazy zostają podzielone na zakresy pozycji, dzięki czemu w prosty sposób sprawdzisz, czy widoczność Twojej witryny w TOP10 wzrasta, czy może jednak maleje. Narzędzie wskaże również średnią pozycję wszystkich słów.

Co więcej, dzięki różnym filtrom wygenerujesz widok z danego dnia i sprawdzisz, na jakie frazy strona była widoczna oraz dowiesz się, na jakie słowa zaczęła się pojawiać w wyszukiwarce. Zaobserwujesz też, jakie frazy znalazły się w TOP1, czy TOP10 z uwzględnieniem wyświetleń w danym dniu oraz osób, które kliknęły w wynik. Otrzymasz również statystyki dotyczące adresów URL na Twojej stronie i tego, jak kształtuje się ich widoczność w wyszukiwarce. Z kolei, jeśli klikniesz w wybrane, monitorowane przez Ciebie słowo kluczowe, będziesz mógł sprawdzić na wykresie jego widoczność w Google. Dzięki temu poznasz średnią pozycję frazy, liczbę wyświetleń każdego dnia, liczbę kliknięć i współczynnik klikalności.

Zobacz