Nowości

Znaczenie artykułu sponsorowanego dla content marketingu

Content marketing to szereg działań, których nadrzędnym celem jest zdobycie możliwie jak najszerszego grona klientów. Jego najskuteczniejszym narzędziem jest unikatowa treść dostosowywana do potrzeb konkretnych czytelników.

Jeśli treści mają być dostosowane zarówno do wymagań, jak i do potrzeb kolejnych klientów, muszą być związane tak z ich zainteresowaniami i przekonaniami, jak i z tym, do czego dążą. Odwołują się więc nie tylko do samych wydarzeń, ale również do produktów, a nawet do ideologii powiązanej z określonymi tematami. Na podobnej zasadzie tworzy się też artykuły sponsorowane.

Artykuł sponsorowany i jego specyfika

Trudno nie dostrzec tego, że artykuły sponsorowane już od jakiegoś czasu są uważane za wyjątkowo popularną formę treści eksperckich. Trudno się temu jednak dziwić, trend ten wpisuje się bowiem w założenie dążenia do umieszczania treści, które będą nie tylko interesujące, ale i przydatne dla czytelnika. Zmienia się sposób, w jaki postrzegany jest Internet, coraz częściej jest on więc medium, w którym szuka się napisanych w sposób rzetelny aktualności opartych o wiedzę, a nie domysły. Co więcej, zbyt nachalne działania PR są szybko rozpoznawane przez odbiorców budząc ich niechęć.

Marketing internetowy

Jeśli zatem planujemy napisanie dobrego artykułu sponsorowanego, musimy pamiętać o:

a) Dostosowaniu jego języka do tego, jaki jest zrozumiały przez odbiorców.

b) Dostosowaniu charakteru tekstu do miejsca, w którym będzie on publikowany.

c) Przygotowaniu treści pod kątem celu, jaki ma do spełnienia.

d) Wyborze odpowiedniego stylu narracji.

Coraz większe znaczenie ma też forma samego artykułu, który może być zarówno raportem z badań, jak i wywiadem przeprowadzonym z ekspertem.

Content marketing i artykuł sponsorowany – najważniejsze zależności

Jeśli przeanalizujemy założenia, jakie ma do spełnienia artykuł sponsorowany i zasady, na jakich opiera się content marketing, nie możemy nie dostrzec tego, że jest to idealny przykład marketingu treści. Artykuł sponsorowany stwarza możliwość skonstruowania komunikatu, który będzie nie tylko ciekawy, ale również merytoryczny, użytkownik może więc liczyć na wyczerpujące informacje na interesujący go temat, a jednocześnie odnosi wrażenie, że zapoznał się z tekstem, który go zainspirował.

Czytelnik sam może też podjąć decyzję, artykuł sponsorowany sam w sobie nie skłania go więc do podjęcia określonej decyzji. To przede wszystkim sposób na budowę pozytywnego wizerunku firmy i baza dla dalszych działań. Jednocześnie mówimy o nim jako o wsparciu dla pozycjonowania strony internetowej, także o sposobie na zaistnienie na forach branżowych.

Zobacz