Content marketing to szereg działań, których nadrzędnym celem jest zdobycie możliwie jak najszerszego grona klientów. Jego najskuteczniejszym narzędziem jest unikatowa treść dostosowywana do potrzeb konkretnych czytelników.
Jeśli treści mają być dostosowane zarówno do wymagań, jak i do potrzeb kolejnych klientów, muszą być związane tak z ich zainteresowaniami i przekonaniami, jak i z tym, do czego dążą. Odwołują się więc nie tylko do samych wydarzeń, ale również do produktów, a nawet do ideologii powiązanej z określonymi tematami. Na podobnej zasadzie tworzy się też artykuły sponsorowane.
Artykuł sponsorowany i jego specyfika
Trudno nie dostrzec tego, że artykuły sponsorowane już od jakiegoś czasu są uważane za wyjątkowo popularną formę treści eksperckich. Trudno się temu jednak dziwić, trend ten wpisuje się bowiem w założenie dążenia do umieszczania treści, które będą nie tylko interesujące, ale i przydatne dla czytelnika. Zmienia się sposób, w jaki postrzegany jest Internet, coraz częściej jest on więc medium, w którym szuka się napisanych w sposób rzetelny aktualności opartych o wiedzę, a nie domysły. Co więcej, zbyt nachalne działania PR są szybko rozpoznawane przez odbiorców budząc ich niechęć.
Jeśli zatem planujemy napisanie dobrego artykułu sponsorowanego, musimy pamiętać o:
a) Dostosowaniu jego języka do tego, jaki jest zrozumiały przez odbiorców.
b) Dostosowaniu charakteru tekstu do miejsca, w którym będzie on publikowany.
c) Przygotowaniu treści pod kątem celu, jaki ma do spełnienia.
d) Wyborze odpowiedniego stylu narracji.
Coraz większe znaczenie ma też forma samego artykułu, który może być zarówno raportem z badań, jak i wywiadem przeprowadzonym z ekspertem.
Content marketing i artykuł sponsorowany – najważniejsze zależności
Jeśli przeanalizujemy założenia, jakie ma do spełnienia artykuł sponsorowany i zasady, na jakich opiera się content marketing, nie możemy nie dostrzec tego, że jest to idealny przykład marketingu treści. Artykuł sponsorowany stwarza możliwość skonstruowania komunikatu, który będzie nie tylko ciekawy, ale również merytoryczny, użytkownik może więc liczyć na wyczerpujące informacje na interesujący go temat, a jednocześnie odnosi wrażenie, że zapoznał się z tekstem, który go zainspirował.
Czytelnik sam może też podjąć decyzję, artykuł sponsorowany sam w sobie nie skłania go więc do podjęcia określonej decyzji. To przede wszystkim sposób na budowę pozytywnego wizerunku firmy i baza dla dalszych działań. Jednocześnie mówimy o nim jako o wsparciu dla pozycjonowania strony internetowej, także o sposobie na zaistnienie na forach branżowych.
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...