Normowanie czasu pracy, zarządzanie poszczególnymi zadaniami czy etatyzacja to zagadnienia, które są niezwykle ważne w każdej firmie logistycznej. Równie istotna jest motywacja pracowników i stały kontakt w trakcie wykonywania zleceń, tak aby wszystko było wykonywane terminowo i zgodnie z wytycznymi klienta. Proces pracy można bardzo ułatwić, wybierając odpowiednie usługi do firmy logistycznej.
Komunikacja – podstawowy aspekt pracy z klientem
Klienci, podwykonawcy i kontrahenci oczekują od przedsiębiorstwa profesjonalnej obsługi i sprawnej komunikacji, która gwarantuje skuteczność działań. Dlatego zakładając firmę logistyczną warto najpierw wybrać odpowiedniego, zaufanego dostawcę telekomunikacyjnego, oferującego stabilny Internet dla firm oraz telefonię o ogólnopolskim zasięgu. Dopasowane do potrzeb firmy usługi są niezbędne do bezproblemowego wykonywania codziennych obowiązków, takich jak przeprowadzanie wideokonferencji i rozmów telefonicznych oraz tworzenie i przekazywanie harmonogramu zadań.
Warto wybrać również ofertę, która gwarantuje dostęp nie tylko do szybkiego łącza, ale także zapewnia usługę telefonii z elastycznym pakietem rozmów i SMS-ów oraz dużym transferem danych.
Automatyzacja usług
W firmie logistycznej niezwykle ważny jest czas i sprawność w trakcie wykonywania działań. Rozwiązaniem, które umożliwia usystematyzowanie poszczególnych procesów, jest automatyzacja usług. Może się ona okazać szczególnie ważna w przypadku firm z sektora e-commerce, których działanie jest bezpośrednio związane ze sprawną logistyką.
Jedną z takich usług automatyzacyjnych jest na przykład wydajne sortowanie paczek. Przedsiębiorcy mogą wybrać bardziej lub mniej zaawansowane systemy przenośników, które odczytują kody kreskowe z dowolnej strony opakowania, aby uniknąć konieczności ręcznego poszukiwania paczek.
Warto także zastanowić się nad wdrożeniem takich rozwiązań, jak systemy magazynowania i wyszukiwania AS/RS, które pozwalają zwiększyć ergonomię miejsca. Dzięki przechowywaniu poszczególnych towarów w odpowiednim miejscu, firma lepiej wykorzystuje dostępną przestrzeń.
Kolokacja serwerów – informacje w bezpiecznym miejscu
W przypadku firm logistycznych dane przechowywane są głównie w sieci, dlatego dobrym rozwiązaniem jest wybór kolokacji serwerów u zewnętrznego dostawcy usług IT. Serwery, na których są przechowywane poufne dane firmy, aplikacje, bazy danych, autorskie narzędzia przedsiębiorstwa, zostają umieszczone w bezpiecznym środowisku sieciowym, czyli profesjonalnym Data Center. To odpowiednio zabezpieczone miejsce, obsługiwane przez wykwalifikowanych specjalistów, które zapewnia dostęp do udostępnianej powierzchni fizycznej i infrastruktury teletechnicznej tylko uprawnionym osobom. Dzięki tak przygotowanemu Data Center, dane firmowe na temat płatności, klientów, a także pracowników są zawsze chronione przed cyberzagrożeniami oraz niepowołanymi osobami.
Jakie Data Center wybrać dla firmy logistycznej?
Wielu dostawców posiada w swojej ofercie taką usługę, jak kolokacja serwerów, chmura dla firm czy backup danych. Są one świadczone w oparciu o najnowsze technologie, dzięki czemu firma ma dostęp do profesjonalnej infrastruktury, na którą często nie może sobie pozwolić ze względu na ograniczoną przestrzeń biurową lub wysokie koszty. Wybór kolokacji serwerów czy backupu danych u zewnętrznego dostawcy gwarantuje również stały monitoring i ochronę danych, bez konieczności zatrudniania dodatkowych specjalistów w przedsiębiorstwie. Kolokacja serwerów i backup danych jest elementem oferty takich dostawców, jak na przykład Sinersio czy INEA.
W przypadku INEA, Data Center znajduje się w atrakcyjnej i bezpiecznej lokalizacji – niedaleko Poznania. Cały obiekt spełnia wytyczne standardów TIER, a także jest chroniony 24/7/365. Obejmuje on 1500 m2 powierzchni na trzech poziomach oraz mieści kioski po 26 szaf, 48U każda. W tym obiekcie zapewniona jest również pełna redundancja zasilania, klimatyzacji i łącz dostępowych. Outsourcing usług IT w nowoczesnym Data Center to sprawdzone rozwiązanie dla firm o każdej wielkości, które pozwala na ograniczenie kosztów inwestycyjnych, gwarantuje dostęp do nowoczesnych technologii oraz zapewnia pełne wsparcie specjalistów i ochronę danych wrażliwych firmy.
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...