Galopujący postęp technologiczny potrafi być wręcz zaskakujący. Często okazuje się, że coś co jeszcze całkiem niedawno było jedynie fantazjami na temat przyszłości, dziś wchodzi powoli do powszechnego użytku. Doskonałym przykładem może tu być wirtualna rzeczywistość, która staje się już dostępna dla każdego z nas.
Nie trzeba wcale posiadać żadnych skomplikowanych maszyn; do alternatywnej rzeczywistości przeniosą nas specjalne okulary, które współpracują chociażby ze smartfonami. Możliwości są tu ogromne, warto zatem dowiedzieć się na ich temat nieco więcej.
Wirtualna rzeczywistość
Samo określenie wirtualnej rzeczywistości kojarzy się nam niemalże z alternatywnymi światami, do których człowiek może się przenieść tracąc jednocześnie kontakt ze swoim własnym ciałem i otoczeniem. W rzeczywistości jednak polega ona na czymś zupełnie innym. Okulary VR sprawiają tylko, że wirtualne obiekty i elementy rzeczywistości łączą się z tymi wirtualnymi. Po ich założeniu nadal pozostajemy w naszym świecie i mamy pełną swobodę podejmowania decyzji.
Okulary VR
Po założeniu okularów VR odnosimy natychmiastowe wrażenie przeniesienia się do innej rzeczywistości. W miejsce zwykłych szkieł montuje się w nich specjalne ekrany, pozwalające na generowanie trójwymiarowego obrazu. Mają one mnóstwo zastosowań jeśli chodzi o rozrywkę – oglądanie filmów czy granie w gry wznosi się dzięki nim na zupełnie nowy poziom. Sprawdzają się jednak także w działalności gospodarczej, choćby do testowania nowych rozwiązań biznesowych.
Okulary VR można obecnie dokupić do wielu modeli smartfonów; są one zintegrowane z systemami operacyjnymi i dają mnóstwo możliwości jeśli chodzi o zabawę. W tym przypadku ceny są nieco niższe, bowiem te najlepsze modele takich okularów kosztują zwykle po kilka tysięcy złotych. Zdecydowanie warto pomyśleć o takim zakupie. Nie obciąży on zbytnio naszego budżetu a jednocześnie pokaże nam, jak niesamowite możliwości skrywają się w nowoczesnej technologii.
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...