Każde pokolenie ma swoje sposoby na życie. Różnimy się nie tylko ubiorem, ulubioną muzyką, ale także sposobami dokonywania zakupów i płatności. Co wyróżnia pokolenie X na tle innych, młodszych? Ale przede wszystkim, kim są jego przedstawiciele?
Kim jest generacja X?
Pokolenie X to jedna z głównych grup, obok generacji Y, na rynku pracy. Choć stanowią duży odsetek społeczeństwa i zajmują wysokie stanowiska, to ich decyzje i sposoby zachowania często różnią się znacząco od przedstawicieli innych pokoleń. Zastanawiasz się, czy obce są im płatności przez BLIK i zakupy online? Z pewnością nie jest to dla nich naturalna forma płatności. Czasy, w jakich się wychowywali były całkiem inne niż obecne. Odmienne formy płatności nie istniały lub były bardzo słabo rozwinięte. Natomiast byli pierwszymi użytkownikami Internetu! Z kolei strategie marketingowe i reklamowe dopiero zaczęły się rozwijać, dlatego generacja X nie jest tak bardzo podatna na działanie reklam.
Generacja X to (na świecie) osoby urodzone między początkiem lat 60., a połową lat 80. XX wieku. Z kolei w Polsce ten przedział wygląda następująco. Reprezentantami pokolenia X nazywamy wszystkie osoby urodzone między 1965 a 1979 rokiem. Innymi słowy jest to pokolenie PRL.
Jaka jest generacja X?
Reprezentanci pokolenia X są grupą delikatnie zapomnianą. Choć stanowią duży odsetek społeczeństwa i mają na niego duży wpływ. Pomimo że wychowywali się w czasach znacznie mniejszego postępu technologicznego, są to osoby aktywne i ciekawe. Otwarte na nowinki technologiczne i stale zmieniający się świat. Perrenialsi (bo tak też jest nazywana Generacja X) świetnie odnajdują się nie tylko w kontakcie z rówieśnikami, ale także z osobami młodszymi.
Z pewnością można powiedzieć, że pomimo odmiennych podstaw wychowawczych, pokolenie X chętnie podróżuje, jest dostępne online oraz sprawnie dokonuje zakupów przez Internet. Choć media społecznościowe nie są dla nich narzędziem niezbędnym, to potrafią płynnie się poruszać po różnych portalach. Chętnie dokonują zakupów online (a sytuacja pandemiczna jeszcze bardziej ich do tego skłania). Mimo to, najbardziej doceniają kontakt osobisty.
Gdzie spotkać generację X?
Wśród generacji X znajdziemy osoby aktywne na portalach społecznościowych, ale również takie, który ta forma kontaktu nie cieszy. W sytuacji zakupowej i marketingowej doceniają wysokiej jakości newsletter, atrakcyjny rabat lub program lojalnościowy bardziej niż osobę influencera.
Badania z 2018 roku pokazują, że tylko 59% osób generacji X korzysta z bankowości elektronicznej. Generacja X ceni sobie nie tylko stosunek jakości do ceny, ale także prostotę i intuicyjność przy płatnościach online. Dlatego płatności przez BLIK są dla nich doskonałym rozwiązaniem. Bezpieczeństwo, wygoda i instynktowność to cechy pożądane przez reprezentantów generacji X.
Artykuł sponsorowany
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...