Nowości

SEO, czyli Twoja firma w internecie - zdobywaj klientów 3 razy szybciej

Każdy biznes musi mieć swoją stronę internetową, by zdobywać nowych klientów – aż 75% Polaków jest aktywnymi użytkownikami internetu i obecność tam jest ważnym elementem budowania rozpoznawalności firmy. Ale czy sama strona internetowa jest gwarancją sukcesu, zdobywania nowych klientów i zysków?

Niestety nie. Sama strona internetowa firmy jest dopiero początkiem działań marketingowych. Każdy przedsiębiorca, który chce rozwijać swój biznes musi postawić na SEO. Strategia SEO jest zwykle ustalana indywidualnie. Szybsze zdobywanie klientów jest realizowane w ramach różnych kampanii SEO w zależności od charakteru branży.

Pozycjonowanie ogólne

Jest przeprowadzane dla prostych, statecznych stron firmowych, które niezwykle rzadko zmieniają swoje treści. Podstawową częścią tego rodzaju działań jest optymalizacja techniczna strony oraz dostosowanie treści do fraz kluczowych, po których strona będzie wyświetlana w wyszukiwarce. Frazy kluczowe zwykle są ogólne, jednak zalecane jest wykorzystanie fraz „long tail”.

Obok optymalizacji istotnym działaniem w ramach pozycjonowania jest link bulding. Strona osiąga wyższe wyniki w wyszukiwarce dzięki linkom zewnętrznym i wewnętrznym. Pierwszy rodzaj linków pozyskuje się na zewnętrznych witrynach, np. blogach, zakładkach społecznościowych czy katalogach.

Linki wewnętrzne umieszczane są na pozycjonowanej witrynie. Na przykład linki ze strony głównej przekierowują użytkowników na inne podstrony. Wewnętrzne linkowanie ułatwia użytkownikom poruszanie się po stronie oraz przyspiesza indeksację strony przez roboty Google. Pozycjonowanie ogólne powinny wykorzystywać firmy, które chcą pozyskiwać większą liczbę klientów z całej Polski.

SEO

SEO lokalne

Są to działania pozycjonujące małe i średnie firmy, które działają na obszarze miasta, gminy czy powiatu. Pozycjonowanie lokalne jest efektywnym i coraz popularniejszym rodzajem marketingu internetowego. Wykorzystywane są frazy kluczowe z podaną lokalizacją, na przykład: biuro finansowe Nowy Sącz, mechanik Lublin, sala weselna Iława.

Ważnym narzędziem lokalnego pozycjonowania jest Google Moja Firma.  Dzięki temu narzędziu firma zostanie oznaczona na mapce Google. Zakładając profil na Google Moja Firma należy wpisać wszystkie dane teleadresowe. Wizytówka zostanie zweryfikowana przez serwis Google, a po pomyślnej weryfikacji będzie oznaczona na mapce.

Przy pozycjonowaniu lokalnym warto również umieszczać dane firmy na różnych rekomendowanych przez Google lokalizatorach i wyszukiwarkach teleadresowych, takich jak zumi.pl, pkt.pl czy panoramafirm.pl. Przy okazji niektóre tego rodzaju bazy firm umożliwiają zamieszczenie linku, który będzie wzmacniał widoczność naszej strony.

SEO dla sklepu internetowego

Inaczej pozycjonowany jest sklep internetowy od pozostałych firmowych stron. Przy kampanii dla branży e-commerce istotne jest zdobycie najlepszych pozycji na szeroką gamę kluczowych fraz odnoszących się ściśle do oferowanych produktów lub ich kategorii. W głównej mierze wykorzystywane są fraz „long tail”. Sklepy internetowe cały czas zmieniają swój asortyment i ofertę, frazy kluczowe muszą być również zmieniane i dobierane pod kątem aktualnej oferty. W przeciwieństwie do wyżej wymienionych kampanii, pozycjonowanie opiera się na ściśle sprecyzowanych frazach, na przykład „skórzane buty na koturnie” „iphone x”, „szwedzkie kryminały”.

Optymalizacja sklepu ma również istotny wpływ na pozycje w wyszukiwarce. Musi być wykonywana na bieżąco. Wraz z rozwojem sklepu i zmianami oferty, musi mieć zachowaną właściwą strukturę, prawidłowe linkowanie wewnętrzne, ścieżkę nawigacji (breadcrumbs) i tym podobne. Należy pamiętać, że każda kategoria i produkt musi posiadać unikalny opis, który pozwoli robotom Google na właściwą indeksację.

Działania SEO nie zawsze prowadzone są w taki sam sposób. Dynamizm zmian jakie zachodzą nieustannie w marketingu internetowym nie pozwala na posługiwanie się gotowymi schematami działania. Warto powierzyć zadanie docierania do nowych klientów wyspecjalizowanym firmom – agencje SEO mogą przygotować strategię działań dopasowaną do bieżących okoliczności, do oczekiwań i potrzeb klienta oraz do danego budżetu. Określą one jakie działania muszą zostać zrealizowane, by dane przedsiębiorstwo było widoczne w sieci i zwiększało swoje zyski. Pozycjonowanie stron oferuje agencja SEO z Wrocławia.

 

Materiał zewnętrzny

Zobacz