Odpowiednie zabezpieczenie firmowej sieci i danych ma zasadnicze znaczenie dla bezpieczeństwa każdej firmy, niezależnie od jej wielkości czy branży w której działa. Istotnym zagrożeniem są zewnętrze ataki, które wciąż pojawiają się w coraz to nowych formach.
Należy też pamiętać, że poważnym źródłem ryzyka są sami użytkownicy sieci. Według statystyk, to właśnie użytkownicy powodują 80% ryzyk związanych z bezpieczeństwem sieci, z czego często nie zdają sobie nawet sprawy. Czasem wystarczy otworzyć wiadomość na poczcie, która jest spamem i ściągnąć wirusa na komputer.
Jak mówi newsrm.tv Paweł Śmigielski, country channel manager, Cyberoam pomocne okazują się być rozwiązania typu Next-Generation Firewall, które pomagają w identyfikacji ryzykownych zachowań użytkowników. Dzięki wykorzystaniu tego typu narzędzi, administratorzy mogą podejmować odpowiednie działania prewencyjne, a także edukować użytkowników w zakresie ryzyk, które mogą powodować poprzez swoją aktywność w Internecie.
Jedną z korzyści płynących ze stosowania tych rozwiązań jest integracja z systemem Intrusion Prevention System, który ma m.in. zapobiegać rozprzestrzenianiu się infekcji na kolejne systemy i komputery w sieci. Dzięki systemowi administratorzy mogą również kontrolować dostęp pracowników do konkretnych stron internetowych np. facebook’a. Jakie inne korzyści płyną ze stosowania Next-Generation Firewal oraz czy są ro rozwiązania kosztowne powiedział newsrm.tv Paweł Śmigielski, country channel manager, Cyberoam.
Źródło:newsrm.tv
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...