Nowości

Zadania pozycjonera stron WWW

Świat nieustannie się zmienia. Ten truizm w dzisiejszych czasach oznacza w praktyce przenoszenie się praktycznie całej naszej działalności do Internetu, do wirtualnego świata komputerowego. Razem za nią muszą iść także działania promocyjne, które także obecnie kreuje się przede wszystkim w rzeczywistości wirtualnej. W sieci tworzy się tłok i ważne jest, by nasze strony internetowe były bardziej widoczne od stron innych firm. To właśnie ma nam zapewnić osoba zajmująca się pozycjonowaniem stron WWW.

Specjaliści od pozycjonowania

Podstawowym zadaniem pozycjonera stron WWW jest dbanie o to, by strony internetowe pojawiały się możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania dla określonych słów i fraz kluczowych. Jego zadaniem jest ustalenie, jakie powinny to być frazy oraz zadbanie o to, by tak faktycznie się stało. Jest to ważne, ponieważ od wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej większość osób rozpoczyna wszystkie swoje działania w internecie. Działania w tym celu kierowane są na zewnątrz firmy, ale także do wewnątrz, ponieważ konieczne jest dobre zoptymalizowanie strony pod kątem działania robotów wyszukiwarek przeszukujących cały czas treści w Internecie.

Jak zostaje się pozycjonerem?

Większość pozycjonerów to osoby z wykształceniem informatycznym, ale posiadanie dyplomu z tego kierunku nie jest wcale konieczne do działania na rynku. Wiedza techniczna jest przydatna, ale jej podstawowy poziom zdobyć jest stosunkowo łatwo i można o zrobić na własną rękę. Większe znaczenie w praktyce ma zdolność do sprawnego poruszania się w wirtualnym świecie.

Osoby myślące o muszą przede wszystkim przygotować się na nieustanne podnoszenie kwalifikacji, ale muszą też na starcie posiadać przynajmniej podstawy języka HTML, muszą rozumieć działanie Internetu i wyszukiwarek internetowych, a także korzystać z podstawowych produktów promocyjnych obsługiwanych przez największe wyszukiwarki na rynku. Pozycjoner powinien być w stanie pisać krótkie teksty promocyjne o poprawnej gramatyce i stylistyce, jak również powinien być w stanie analizować strony internetowe pod kątem ich dostosowania do wymogów robotów indeksujących treść wyszukiwarek. W przypadku wykrycia problemów powinien być w stanie je naprawiać.

Coraz częściej pozycjonerom przydaje się też wiedza z zakresu działania portali społecznościowych oraz podstaw marketingu, w tym marketingu społecznościowego. Będzie to dla niego wsparcie w pracy, która mimo wszystko w większości ogranicza się do manipulowania tagami i oceny ich skuteczności takich działań.

Optymalizacja stron www

Freelancing i etat

Cały czas jeszcze większość pozycjonerów to osoby prowadzące własną działalność gospodarczą, zwykle same. Są to freelancerzy poszukujący zleceń i oferujący swoje usługi równym firmom. Coraz częściej jednak firmy podchodzą poważnie do pozycjonowania i zatrudniają u siebie na stałe pozycjonerów, by w sposób ciągły dbali o pozycję firmy w wyszukiwarkach. W obu podejściach zarobki są zazwyczaj dość dobre, chociaż charakter pracy jest różny.

Zobacz