Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Między innymi z tego powodu, firmy tak chętnie korzystają z różnego rodzaju promocji swojej marki. Popularność własnych usług lub produktów można bowiem zwiększać nie tylko poprzez kolejne publikacje w mediach, ale również poprzez zaistnienie w świadomości klientów. Z pomocą przychodzą gadżety reklamowe. Które z nich warto rozważyć?
Szeroki wybór gadżetów
Bogaty asortyment artykułów marketingowych sprawia, że podjęcie decyzji wcale nie należy do najłatwiejszej. Dlatego tak wielu przedsiębiorców decyduje się na kilka z nich. Bowiem każda opcja ma swoje plusy i minusy. Niektórzy stawiają na kubki z logo firmy, inni wolą obdarowywać kolejnych kontrahentów bądź klientów elektroniką, w postaci np. pendrive'ów. Inni mają jeszcze inne pomysły.
Kubki z zaprezentowanym logotypem są niesłabnącą w popularności jedną z form reklamy. To praktyczne rozwiązanie, które ma jeden wyjątkowy atut. Może być wykorzystywany niemal każdego dnia. To z kolei sprawia, że codzienne obcowanie z logo danego przedsiębiorstwa, kieruje myśli w kierunku firmy. Odczucia są tym bardziej pozytywne, gdy w kubku znajduje się pyszny, przygotowany napój, jak kawa czy herbata. Jak każdy gadżet, ten też ma jednak minusy. Z pewnością do jednego z nich można zaliczyć trwałość produktu. Nie chodzi tu o jakość nadruku, a raczej o możliwość jego łatwego potłuczenia. Należy jednak pamiętać, że statystycznie nie dzieje się to zbyt często. Nie dziwi więc fakt, że firmy tak często decydują się na ten gadżet reklamowy.
Dla innowacyjnych
Wydawać by się mogło, że gadżety reklamowe powinny wyróżniać się na tle upominków od konkurencyjnych firm. Najprawdopodobniej właśnie to spowodowało, że przedsiębiorstwa zaczęły chętnie wybierać elektronikę jako jeden z marketingowych podarunków. Flagowym przykładem jest pendrive. Przenośna pamięć z logo danego kontrahenta ma być przede wszystkim użytkowa i prestiżowa. Niegdyś, gdy ceny tego typu urządzeń znacząco wykraczały poza możliwości wielu konsumentów, takowy prezent był nie lada gratką. Teraz jest to zdecydowanie mniej uznany gadżet. Nadal przydatny, ale znacznie częściej wybierany przez kolejne firmy, zatracił na swojej wartości. Dodatkowo nieużytkowany codziennie, może bardzo rzadko oddziaływać na kolejnych konsumentów.
Jakiś czas temu rekordy popularności biły smycze reklamowe. Nie oznacza to jednak, że nie jest to artykuł, który aktualnie jest pomijany. Jest to o tyle ciekawy gadżet, że podobnie jak kubek, ten może nierzadko towarzyszyć w codziennych czynnościach. Smycz najczęściej wykorzystywana jako przypięcie do kluczy, jest stale w zasięgu wzroku użytkownika. To również może kierować coraz częściej jego myśli w kierunku reklamowanego przedsiębiorcy. Niewątpliwym minusem jest jednak trwałość produktu. Bardzo często zdarza się, że po pewnym czasie smycz jest do utylizacji - w produktach o kiepskiej jakości może dochodzić do pęknięcia zapięcia, co powoduje konieczność wymiany produktu przez użytkownika. Wybierając ten gadżet dla swojej firmy, warto w szczególności zwrócić uwagę na końcową jakość wykonania.
Gadżety reklamowe to nie przeżytek
To wcale nie slogan. Tak faktycznie jest. Gadżety reklamowe powinny pozytywnie kojarzyć się z firmą. Te będą kojarzyły się tak już na wstępie, bo są rozdawane za darmo. A konsumenci i kontrahenci naprawdę to lubią. Dodatkowo należy wybierać trwałe produkty o dobrej jakości. Dzięki temu zwiększa się szansę na coraz dłuższe obcowanie z użytkownikiem i zwiększania u niego świadomości promowanej marki.
Artykuł partnera
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...