Ostatnie lata przyniosły ogromny rozwój marketingu internetowego. To właśnie do sieci przeniosła się większość działań promocyjnych podejmowanych przez przedsiębiorstwa. Skuteczny marketing internetowy wymaga jednak profesjonalnego podejścia, aktualnej wiedzy i wyspecjalizowanych narzędzi. Oczywiste staje się więc, że aby osiągnąć optymalne efekty, warto nawiązać współpracę z doświadczoną agencją marketingową. Jak spośród setek ofert wybrać tę właściwą?
Dobra agencja marketingowa - czyli jaka?
Chcąc konkurować z najlepszymi o uwagę potencjalnych klientów w Internecie, warto stawiać na współpracę z doświadczoną agencją, która promowała już wiele marek i regularnie odnosi na tym polu sukcesy. Każda firma zajmująca się e-marketingiem stara się zaakcentować swój profesjonalizm poprzez publikowanie wybranych informacji w portfolio. Na tej podstawie potencjalny kontrahent może zweryfikować, z jakimi markami pracowała do tej pory dana agencja interaktywna. Warto zwrócić szczególną uwagę, czy ma ona doświadczenie w promowaniu marek z tego samego sektora, w którym pracuje przedsiębiorca rozważający skorzystanie z jej oferty. Agencja, która pracowała już z firmami z danej branży, będzie lepiej znała jej specyfikę.
Istotne jest również to, jaki jest zakres pracy agencji. Większość takich podmiotów ma w swojej ofercie m.in.:
- pozycjonowanie stron www
- reklamę w Google Ads i Facebook Ads
- tworzenie stron www i sklepów internetowych
- prowadzenie profili na mediach społecznościowych
- usługi z zakresu grafiki.
Im bardziej kompleksowa jest oferta, tym lepiej. Agencja interaktywna zajmująca się zarówno SEO, jak i reklamą w sieci partnerskiej Google, będzie w stanie opracować dla firmy szeroko zakrojoną akcję marketingową, która odbije się głośnym echem w sieci.
Wybór agencji marketingowej a treść umowy
Współpraca z agencją reklamową ma zwykle charakter długofalowy. Warto więc szczegółowo zapoznać się z warunkami umownymi przed ich formalnym zaakceptowaniem. Szczególnie istotnymi aspektami umowy z agencją są:
- zakres prac objętych umową (np. optymalizacja strony, promowanie jej w sieci Google etc.)
- sposób i częstotliwość raportowania wyników
- okres, na który zawierana jest umowa, oraz warunki, na których można ją wypowiedzieć
- sposób rozliczania się z agencją (np. abonament lub procent od sprzedaży).
Jeśli którykolwiek zapis umowny jest niejasny lub budzi wątpliwości, należy je wyjaśnić u źródła jeszcze przed nawiązaniem współpracy. Pozwoli to uniknąć ewentualnych nieporozumień w przyszłości i przełoży się na większe zadowolenie z usługi.
Dlaczego warto współpracować z zewnętrzną agencją reklamową?
Wielu właścicieli mniejszych firm zastanawia się, co będzie dla nich lepsze: współpraca z agencją marketingową czy może zatrudnienie etatowego pracownika, który będzie zajmował się reklamą i PR-em przedsiębiorstwa w mediach internetowych. Outsourcing usług reklamowych w dłuższej perspektywie daje więcej korzyści. Przede wszystkim pozwala na dużą oszczędność środków - rozliczanie pomiędzy podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą odbywa się na podstawie faktury VAT, natomiast zatrudniając marketingowca na etacie, trzeba odprowadzić za niego składki ZUS.
Agencja marketingowa zapewnia ciągłość swoich usług, podczas gdy powierzenie działań reklamowych pracownikowi etatowemu wiąże się z okresowymi przestojami, związanymi np. z urlopem lub L4. Współpraca z agencją to dla mikroprzedsiębiorcy mniejsza odpowiedzialność i możliwość korzystania z wiedzy i know-how doświadczonych marketingowców w naprawdę preferencyjnej cenie. Warto wypróbować ten model współpracy, by móc w pełni docenić wpływ nowoczesnego marketingu internetowego na zyski przedsiębiorstwa.
Materiał partnera zewnętrznego
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...