Bardzo często możemy usłyszeć o tym, że to właśnie sklepy internetowe są postrzegane jako najwygodniejsza forma robienia zakupów. Dziś liczy się w nich jednak już nie tylko samo dokonanie transakcji. Wcale nie mniej istotne wydaje się nawiązanie określonej relacji z konsumentem. To właśnie umiejętność komunikowania się sprzedawcy z klientami jest uważana za najważniejszy krok na drodze do sukcesu e-sklepu.
Pierwszy kontakt z klientem wcale nie bez przyczyny jest porównywany do relacji o charakterze prywatnym, tak w jednym, jak i w drugim przypadku sukces jest bowiem niejednokrotnie uzależniony od tego, jakie jest pierwsze wrażenie. Jeśli zakupy są udane, istnieje szansa na pozyskanie klienta na dłużej.
Przegląd narzędzi
Właściciel sklepu internetowego może korzystać z odpowiednich narzędzi. Te szybko odkrywają, które fragmenty sklepu są najmniej, a które najbardziej przyjazne dla klientów. Ułatwia to wprowadzanie zmian.
Waga informacji
Warto też zastanowić się nad tym, jakie informacje są przekazywane osobie, która decyduje się na odwiedzenie sklepu internetowego. Kluczowe znaczenie ma przedstawienie produktu oraz jego opis, nie można jednak zapominać również o dobrej jakości zdjęciu i jego charakterystyce. Doskonale sprawdza się też funkcja powiększania, która sprawia, że fotografia staje się jeszcze bardziej czytelna.
Znaczenie kastomizacji
Kastomizacja produktów w sklepach internetowych to nowy trend, któremu wróży się powodzenie. Przyjmuje się, że już niedługo witryny będą oferować przede wszystkim to, co może przypaść klientowi w największym stopniu do gustu. Osiągnięcie takiego celu będzie możliwe przede wszystkim dzięki analizie wcześniejszych kroków konsumenta.
Jak wzmacniać relacje B2B już po spersonalizowaniu sklepu?
1. Stawianie na produkty powiązane poprzez informację o tym, co kupiły osoby, które również zdecydowały się na dane rozwiązanie.
2. Przedstawianie najczęściej zamawianych produktów tak, aby klient wiedział, które z nich cieszą się obecnie największą popularnością.
3. Wzmacnianie więzi z obsługą klienta.
4. Tworzenie treści bezpośrednio powiązanej z użytkownikiem bazującej na wiedzy, jaką udało się zebrać na jego temat.
Jeśli zależy nam na budowaniu relacji z klientem, powinniśmy zwracać uwagę przede wszystkim na to, co określa się mianem psychologii zarządzania informacjami. Pozwoli to na osiągnięcie znacznie lepszych efektów.
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...