Nowości

Skuteczne i bezpieczne pakowanie elektroniki – o czym warto wiedzieć?


 

Branża e-commerce staje się powoli podstawowym kanałem sprzedaży dla wielu sklepów. Obecnie obejmuje już nie tylko dedykowane sklepy internetowe, ale także aplikacje oraz sprzedaże za pośrednictwem social mediów.

Warto zauważyć, że Polska znajduje się wśród państw o największej dynamice rozwoju sprzedaży online. Szacuje się, że każdego dnia otwiera się ponad 20 nowych sklepów, a regularnie z zakupów w sieci korzysta ponad 28 milionów naszych rodaków.

 

Co takiego kupujemy? Do najczęściej wybieranych produktów zalicza się oczywiście odzież i obuwie. W czołówce znajdują się także zdecydowanie bardziej delikatne produkty, jak elektronika – w tym telefony, tablety, komputery oraz szereg rozmaitych akcesoriów.

Sprzedaż tak podatnych na zniszczenie przedmiotów za pośrednictwem sieci przynosi wiele zagrożeń. Jednym z największych jest oczywiście uszkodzenie w trakcie transportu. Aby temu zapobiec, trzeba odpowiednio zabezpieczyć wszystkie sprzęty.

W dzisiejszym artykule pokażemy zatem, jak w kilku prostych krokach odpowiednio przygotować  elektronikę do wysyłki.

 

Jak pakować elektronikę krok po kroku

 

Delikatna elektronika wymaga nieustannej ochrony przed uszkodzeniami mechanicznymi, wstrząsami i zadrapaniami. Należy także zabezpieczać ją przed dostaniem się wilgoci i wody do wnętrza opakowania. Pozwala to uniknąć późniejszych większych lub mniejszych usterek.

W przypadku sklepów internetowych uszkodzenie produktów to znaczna strata finansowa i wizerunkowa. Współcześni klienci pragną odebrać zamówienie w stanie nienaruszonym w jak najkrótszym czasie. Jeśli cokolwiek pójdzie nie tak, najpewniej pójdą do konkurencji. Dlatego też odpowiednie pakowanie jest kluczowe.

 

Ogólne zasady pakowania elektroniki

 

Pierwszym zabezpieczeniem dla wszystkich wysyłanych produktów jest oczywiście oryginalne opakowanie, przygotowane tak, żeby wszystkie potrzebne elementy mieściły się w nim idealnie, bez przesuwania się i ocierania.

Zamknięte pudełko należy włożyć do koperty piankowej lub zawinąć w wytrzymałą folię bąbelkową, która usztywni je i stworzy dodatkową warstwę izolacyjną, chroniącą przed uszkodzeniami mechanicznymi i ewentualnym zalaniem podczas transportu.

Tak przygotowany pakunek należy włożyć do dopasowanego wielkością pudełka z wytrzymałej 5-warstwowej tektury, które można znaleźć w sklepie e-hurtownia-opakowan.pl, oferującego rozmaite materiały i akcesoria do pakowania.

Wnętrze pudełka dodatkowo warto wyłożyć wypełniaczem. W tej roli idealnie sprawdza się folia bąbelkowa, folia piankowa lub organiczny i biodegradowalny skropak. Dokładne wypełnienie paczki sprawia, że produkt jest unieruchomiony, co skutecznie ogranicza wszelkie potencjalne uszkodzenia. Elastyczne materiały do wypełnień minimalizują również wszelkie wstrząsy, na które przesyłki są szczególnie narażone w czasie transportu.

 

 

Po zamknięciu pudełko dodatkowo zabezpiecza się jeszcze taśmą pakową. Warto postawić na wytrzymałe produkty wysokiej jakości, z kauczuku naturalnego (solvent) lub syntetycznego (hot-melt), które są zdecydowanie bardziej wytrzymałe niż standardowy akryl. Dzięki temu zyskujemy pewność, że folia nie odklei się w trakcie transportu.

Warto zabezpieczyć taśmą wieko oraz wszystkie krawędzie i miejsca szczególnie narażone na otarcia. Na koniec można jeszcze przykleić odpowiednie naklejki ostrzegawcze, informujące, że we wnętrzu znajdują się towary delikatne.

Wszystkie opisane powyżej kroki pozwalają zabezpieczyć w stopniu optymalnym paczkę z elektroniką. Produkt jest gotowy, żeby ruszyć w drogę do zamawiającego.

 

Czy tylko bezpieczeństwo się liczy?

 

Od materiałów pakowych w większości przypadków oczekujemy, żeby były trwałe i pozwalały odpowiednio zabezpieczać wysyłane produkty na czas transportu – to ich podstawowa funkcja. Warto jednak pamiętać, że mogą być także istotnym elementem budowania identyfikacji wizualnej marki.

Wiele firm sprzedających pudełka, folie i taśmy pakowe oferuje klientom możliwość personalizacji materiałów pakowych poprzez indywidualne nadruki. Może się na nich znaleźć logo firmy, hasło reklamowe lub dane teleadresowe.

Tak przygotowana paczka nie tylko spełnia restrykcyjne normy bezpieczeństwa, ale także staje się świetną reklamą firmy w oczach wszystkich zadowolonych klientów – a to wartość, którą naprawdę trudno przecenić.

Artykuł sponsorowany

Zobacz