Każda firma, która chce rozpocząć działalność w sieci, musi wybrać dla siebie odpowiednią domenę internetową, a następnie ją zarejestrować. Domenę należy traktować nie tylko jako nazwę przedsiębiorstwa w sieci, ale także element planu marketingowego. Na co zwrócić uwagę przy jej wyborze?
Czym jest domena internetowa?
Aby dowiedzieć się, co jest istotne przy zakupie domeny internetowej, warto odpowiedzieć na pytanie – czym ona tak naprawdę jest. Otóż, jest to nazwa, pod którą w sieci widnieje dana strona www, związana z konkretnym biznesem.
Każda domena składa się z dwóch części, które oddzielone są od siebie kropką. Pierwszy jej element stanowi nazwa główna, drugi zaś – rozszerzanie, nazywane inaczej końcówką.
Jak wybrać najlepszą domenę internetową?
Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że dla każdej firmy wybór konkretnej domeny internetowej ma bardzo duże znaczenie. Najlepiej, jeśli wybrana nazwa powiązana będzie z marką bądź też kojarzonym z nią sloganem lub hasłem reklamowym.
Wybór domeny wpływa nie tylko na wizerunek firmy, ale także jej pozycjonowanie przez wyszukiwarki internetowe oraz możliwość pozyskiwania nowych klientów.
Uwaga – koniecznie trzeba pamiętać o tym, że domena w żaden sposób nie może naruszać praw do własności intelektualnej osób i podmiotów.
Jaka powinna być idealna domena internetowa?
Idealna domena internetowa to taka, która jednoznacznie kojarzy się z firmą bądź też wytwarzanymi przez nią produktami lub oferowanymi usługami. Specjaliści od marketingu internetowego zgodnie twierdzą, że w domenie warto unikać przymiotników typu dobry bądź też najlepszy.
Domena internetowa powinna być możliwie jak najkrótsza i łatwa do zapamiętania oraz wymówienia.
Warto zwrócić uwagę także na wybór odpowiedniego dla niej rozszerzenia. Obecnie nawet co druga internetowa witryna na świecie posiada rozszerzenie -.com. Jest to końcówka najwyższego poziomu rozszerzenia o globalnym charakterze, która nie wiąże się z żadną strefą geograficzną. W Polsce do najczęściej wybieranych należy rozszerzenie -.pl – wskazuje ono na teren działania firmy i jest odpowiednie dla organizacji, które nie planują ekspansji na rynki europejskie i światowe.
Ile trzeba zapłacić za domenę internetową?
Ceny dostępnych w sieci domen internetowych potrafią bardzo się od siebie różnić. Tanie domeny kosztują z reguły od kilku do kilkudziesięciu złotych. Istnieją jednak bardzo atrakcyjne domeny, za które trzeba zapłacić nawet kilkaset tysięcy złotych – są dobre, łatwe do zapamiętania i wymówienia oraz niebywale pożądane.
Osoby, które decydują się na zakup domeny internetowej w wyjątkowo niskiej cenie, muszą uważać na dodatkowe opłaty. Zdarza się, że o ile początkowy koszt zakupu domeny internetowej jest wyjątkowo niski, o tyle jej odnowienie po określonym czasie może być już o wiele droższe. To częsta praktyka firm sprzedających domeny i warto mieć to na uwadze, by nie narazić się na przykre niespodzianki w przyszłości, kiedy domena rozkwitnie i zacznie być niezbędna.
Artykuł partnera
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...