Każda firma, która chce rozpocząć działalność w sieci, musi wybrać dla siebie odpowiednią domenę internetową, a następnie ją zarejestrować. Domenę należy traktować nie tylko jako nazwę przedsiębiorstwa w sieci, ale także element planu marketingowego. Na co zwrócić uwagę przy jej wyborze?
Czym jest domena internetowa?
Aby dowiedzieć się, co jest istotne przy zakupie domeny internetowej, warto odpowiedzieć na pytanie – czym ona tak naprawdę jest. Otóż, jest to nazwa, pod którą w sieci widnieje dana strona www, związana z konkretnym biznesem.
Każda domena składa się z dwóch części, które oddzielone są od siebie kropką. Pierwszy jej element stanowi nazwa główna, drugi zaś – rozszerzanie, nazywane inaczej końcówką.
Jak wybrać najlepszą domenę internetową?
Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że dla każdej firmy wybór konkretnej domeny internetowej ma bardzo duże znaczenie. Najlepiej, jeśli wybrana nazwa powiązana będzie z marką bądź też kojarzonym z nią sloganem lub hasłem reklamowym.
Wybór domeny wpływa nie tylko na wizerunek firmy, ale także jej pozycjonowanie przez wyszukiwarki internetowe oraz możliwość pozyskiwania nowych klientów.
Uwaga – koniecznie trzeba pamiętać o tym, że domena w żaden sposób nie może naruszać praw do własności intelektualnej osób i podmiotów.
Jaka powinna być idealna domena internetowa?
Idealna domena internetowa to taka, która jednoznacznie kojarzy się z firmą bądź też wytwarzanymi przez nią produktami lub oferowanymi usługami. Specjaliści od marketingu internetowego zgodnie twierdzą, że w domenie warto unikać przymiotników typu dobry bądź też najlepszy.
Domena internetowa powinna być możliwie jak najkrótsza i łatwa do zapamiętania oraz wymówienia.
Warto zwrócić uwagę także na wybór odpowiedniego dla niej rozszerzenia. Obecnie nawet co druga internetowa witryna na świecie posiada rozszerzenie -.com. Jest to końcówka najwyższego poziomu rozszerzenia o globalnym charakterze, która nie wiąże się z żadną strefą geograficzną. W Polsce do najczęściej wybieranych należy rozszerzenie -.pl – wskazuje ono na teren działania firmy i jest odpowiednie dla organizacji, które nie planują ekspansji na rynki europejskie i światowe.
Ile trzeba zapłacić za domenę internetową?
Ceny dostępnych w sieci domen internetowych potrafią bardzo się od siebie różnić. Tanie domeny kosztują z reguły od kilku do kilkudziesięciu złotych. Istnieją jednak bardzo atrakcyjne domeny, za które trzeba zapłacić nawet kilkaset tysięcy złotych – są dobre, łatwe do zapamiętania i wymówienia oraz niebywale pożądane.
Osoby, które decydują się na zakup domeny internetowej w wyjątkowo niskiej cenie, muszą uważać na dodatkowe opłaty. Zdarza się, że o ile początkowy koszt zakupu domeny internetowej jest wyjątkowo niski, o tyle jej odnowienie po określonym czasie może być już o wiele droższe. To częsta praktyka firm sprzedających domeny i warto mieć to na uwadze, by nie narazić się na przykre niespodzianki w przyszłości, kiedy domena rozkwitnie i zacznie być niezbędna.
Artykuł partnera
Drony zastąpią kurierów? Przyszłość rynku e-commerce -
Na rynku e-commerce wszystko się może jeszcze wydarzyć. Bardzo duże zmiany po stronie technologii powodują, że trudno jest coś przewidzieć. Wystarczy popatrzeć na to...
Obowiązki notariusza z zakresu przekazywania informacji -
Jednym z podstawowych obowiązków, jakie posiada notariusz, jest pełne informowanie stron odnośnie skutków złożenia podpisu na akcie notarialny, w tym potencjalnych...
Coworking w Polsce i na świecie -
Międzynarodowe badania poświęcone rynkowi coworkingowemu pozwalają na spory optymizm, wynika z nich bowiem, że do roku 2018 liczba tego rodzaju biur powiększy się...
Poznaj zalety wyciskarki wolnoobrotowej i pij zdrowe soki! -
Jak stworzyć sok pełen substancji odżywczych? Poznaj sposób na napoje pełne zdrowotności! Soki są najlepszą i najszybszą dawką zdrowia, zwłaszcza dla osób bardzo...