Internet bez wątpienia zrewolucjonizował cały świat i poszczególne branże gospodarki. Pod wieloma względami utrudnił wręcz skuteczne prowadzenie jakiejkolwiek działalności gospodarczej, ale z drugiej strony oddał w nasze ręce tak wiele narzędzi i możliwości, że przy umiejętnym ich wykorzystywaniu możemy odnosić naprawdę ogromne zyski.
Skuteczna reklama
W przypadku prowadzenia sklepu internetowego czy jakiejkolwiek sprzedaży trzeba dziś umieć nawiązać z klientem odpowiedni kontakt. Komunikacja na linii sklep – klient również stała się znacznie szerszą dziedziną, niż dawniej. Z jednej strony znacznie łatwiej jest dziś nawiązać taki kontakt, ale z drugiej sprawia, że na drodze od zapoznania się klienta z marką do dokonania zakupu jest wiele przeszkód, które mogą go od tego odciągnąć. Skuteczny marketing polega zatem przede wszystkim na dotarciu do potencjalnego klienta w odpowiednim momencie, kiedy następuje najlepsza chwila na zareklamowanie się.
Trzeba również pamiętać o wymaganiach klientów którzy chcą, aby wszystkie ich indywidualne potrzeby i preferencje były z góry rozpoznane przez markę. Bardzo ważne jest w związku z tym umiejętne personalizowanie wszystkich treści reklamowych kierowanych do klienta tak, aby poczuł się on faktycznie zauważony i doceniony przez markę. Należy do tego wykorzystywać wiele kanałów komunikacji, dostępnych we współczesnym internecie. Taka komunikacja wielokanałowa powinna opierać się na kilku podstawowych zasadach, które mogą być kluczem do odniesienia sukcesu.
Integracja danych
Aby móc dobrze spersonalizować swoje treści reklamowe, musimy przede wszystkim posiadać dostęp do zintegrowanych i dokładnych danych na temat preferencji klienta. Konieczna jest tu zatem dogłębna analiza i tworzenie profilów klientów tak, aby z góry wiedzieć, jakie treści należy skierować do konkretnych osób. Trzeba zatem poświęcić sporo czasu na zebranie wszystkich szczegółowych informacji o klientach, które mogą pochodzić z różnych źródeł – sklepów internetowych, portali społecznościowych, marketingu mailowego czy innych stron internetowych. Trzeba dowiedzieć się, co dokładnie interesuje klienta i jakie treści przyciągną jego uwagę.
Wybór kanałów
Istnieje wiele kanałów sprzedaży i kanałów marketingowych. Wybór odpowiednich z nich jest bardzo ważny; należy kierować się tu głównie preferencjami danej grupy docelowej. Nie należy się przy tym ograniczać jedynie do standardowych, albo tylko do nowoczesnych kanałów – w zależności od sytuacji trzeba wykorzystywać wszystkie.
Przygotowanie treści
W treściach reklamowych należy unikać sprzecznych ze sobą lub często powtarzanych informacji. Wszystko musi być przygotowane w sposób rzetelny i jednocześnie tak atrakcyjny, aby przyciągać uwagę klientów. Trzeba tu też brać pod uwagę charakter danej grupy docelowej, do której treści są skierowane.
Wybór odpowiedniego czasu
Aby reklama była skuteczna, musi trafić do klienta we właściwym czasie. Trzeba dokładnie poznać preferencje klienta – ważne są informacje dotyczące choćby tego, w jakich godzinach w ciągu dnia najczęściej przegląda oferty.
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...