Jak podnieść skuteczność działu handlowego ?
Właściciele firm często zadają sobie to podstawowe pytanie - jak zadbać o to, żeby zespół sprzedaży zwiększył skuteczność docierania do zyskownych klientów, bez narzekania i wymówek i bez marnowania czasu na działania, które nie przynoszą rezultatów. Odpowiedź na pytanie przekłada się w praktyce na serię pytań szczegółowych typu :
- Jak formalnie określać cele na pozyskiwanie nowych klientów, żeby handlowcy je zaakceptowali i faktycznie realizowali ?
- Co zrobić, żeby handlowcy nie marnowali czasu i sprzedawali nasze usługi/produkty tylko do odpowiednich firm i do odpowiednich osób ?
- O co musi zadbać właściciel firmy, żeby aktywne poszukiwanie nowych klientów stało się nawykiem handlowców, a potencjał sprzedaży w lejkach stale rósł?
Prosta odpowiedź - System CRM
Ci, którzy się nie rozwijają, pozostają w miejscu i z handlowego punktu widzenia to zdanie nigdy nie przestało mieć głębokiego znaczenia. Firma, która jest prowadzona niedbale, może coraz bardziej oddalać się od konkurencji, a to z pewnością nie jest stan pożądany dla jej właściciela i pracowników. Na szczęście, obecnie dostępne rozwiązania informatyczne pozwalają firmom na przeprowadzenie prawdziwej rewolucji w wielu dziedzinach, które do tej pory mogły nie działać nie do końca tak jakbyśmy tego chcieli.
Często ludzie zastanawiają się, czym tak na prawdę jest system CRM w praktyce i jakie konkretne korzyści może przynieść wybranie wariantu jego kompleksowego wdrożenia. Wdrożenie oprogramowania CRM idealnie dopasowanego do potrzeb przedsiębiorstwa daje wiele korzyści, wśród których niezbędna jest automatyzacja lub usprawnienie poszczególnych procesów realizowanych przez pracowników. Jest to szczególnie ważne dla działów, w których dużo czasu poświęca się na działania administracyjne.
Jak wygląda to w praktyce ?
Wbrew pozorom dostosowanie się do zupełnie nowego systemu zarządzania relacjami z klientami nie musi być zadaniem bardzo trudnym, o ile uwzględnimy produkty oferowane przez wiodących dostawców. W ich ofercie znajdują wysoce konfigurowalne rozwiązania, które do tej pory z powodzeniem zostały wdrożone w wielu firmach z najróżniejszych branż.
Zanim postanowimy wdrożyć taki system we własnej firmie, możemy zawsze pobrać i zainstalować darmową wersję demonstracyjną, aby ją przetestować. Taki test pozwoli nam na wypracowanie wstępnej opinii o produkcie co obniża znacząca ryzyko pomyłki. Dla firm którym zależy na zdalnej pracy daje to także możliwość zobaczenia w praktyce do jakiego stopnia system taki wspiera wygodną i ergonomiczną pracę na urządzeniach mobilnych opartych o platformy android oraz iOS. W praktyce pozwala to na sprawne zarządzanie ważnymi zagadnieniami z niemal każdego miejsca.
Podsumowując, w perspektywie dalszego rozwoju firmy z pewnością warto już teraz zastanowić się nad możliwością wdrożenia rozwiązań do zarządzania relacjami z klientem. Zagwarantuje to osiągnięcie celu jakim jest nadążanie za trendami i zatrzymanie najcenniejszych partnerów biznesowych. Korzystając z tego typu systemów możemy liczyć na stabilny rozwój naszego przedsiębiorstwa.
Materiał patnera zewnętrznego
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...