Kampania mailingowa jest jedną z najpopularniejszych form dotarcia do grupy docelowej. Jednak nie każdy mailing będzie tak samo efektywny. Jak zwiększyć konwersję działań i pozyskać nowych klientów? Oto najważniejsze zasady mailingu!
Kampania mailingowa skrojona na miarę
Skuteczna komunikacja e-mailowa nie polega na wysyłaniu wiadomości do całej bazy odbiorców. Masowy mailing może przynieść skutki odwrotne do zamierzonego – jeżeli treść nie będzie adekwatna do potrzeb odbiorców, zwyczajnie potraktują wiadomość jak spam. Aby działania generowały przychody, strategia musi być dobrze przemyślana. Przede wszystkim treści powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb i oczekiwań użytkowników. W tym przypadku niezbędna jest segmentacja bazy subskrybentów, czyli podział na grupy ze względu na zainteresowania, styl życia czy preferencje odbiorców. Tylko tym sposobem będziemy mogli przygotować spersonalizowane przekazy reklamowe oraz odnotować wyższy CTR i Open Rate. Mailing wpisujący się w potrzeby odbiorców wpływa jednocześnie na ich przywiązanie do marki – w końcu każdy chce otrzymywać tylko interesujące treści.
Elementy efektywnego mailingu
Należy pamiętać, że mailingi to strategia, a nie eksperyment marketingowy. Wymaga określonego planu działania oraz szybkiej reakcji na niepokojące sygnały. Trzeba zastanowić się, jakie cele chcemy osiągnąć, np. budowanie relacji poprzez powitanie nowych subskrybentów, zaangażowanie w treści i działania marki czy pielęgnowanie istniejących relacji. W tym kontekście można wyróżnić 3 typy wiadomości: transakcyjne (np. e-maile powitalne, potwierdzenie zamówienia), promocyjne (dotyczące oferty firmy) oraz relacyjne (odbiorcy otrzymują to, co obiecaliśmy). Oprócz interesujących treści podstawą skutecznej kampanii mailingowej jest oprawa wizualna, czyli kreacja, bannery, CTA, nagłówki – e-mail musi być czytelny i atrakcyjny dla użytkownika.
Kampania mailingowa – najważniejsze korzyści
Przemyślana i odpowiednio wdrożona kampania mailingowa potrafi przynieść realne korzyści sprzedażowe i wizerunkowe. Mailing nie musi być tożsamy z niechcianymi wiadomościami – jeżeli odpowiednio spersonalizujemy przekaz i zadbamy o kwestie wizualne, odbiorcy chętnie będą zapoznawać się z treściami. Kampania mailingowa zapewnia szerokie możliwości targetowania, umożliwiając komunikację z zainteresowanymi użytkownikami, a także może zwiększyć ruch na stronie i zachęcić odbiorców do skorzystania z oferty. Daje również możliwość automatyzacji za pomocą narzędzi do marketing automation, dzięki czemu realizacja kampanii nie będzie bardzo czaso- i pracochłonna.
Artykuł partnera
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...