Kampania mailingowa jest jedną z najpopularniejszych form dotarcia do grupy docelowej. Jednak nie każdy mailing będzie tak samo efektywny. Jak zwiększyć konwersję działań i pozyskać nowych klientów? Oto najważniejsze zasady mailingu!
Kampania mailingowa skrojona na miarę
Skuteczna komunikacja e-mailowa nie polega na wysyłaniu wiadomości do całej bazy odbiorców. Masowy mailing może przynieść skutki odwrotne do zamierzonego – jeżeli treść nie będzie adekwatna do potrzeb odbiorców, zwyczajnie potraktują wiadomość jak spam. Aby działania generowały przychody, strategia musi być dobrze przemyślana. Przede wszystkim treści powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb i oczekiwań użytkowników. W tym przypadku niezbędna jest segmentacja bazy subskrybentów, czyli podział na grupy ze względu na zainteresowania, styl życia czy preferencje odbiorców. Tylko tym sposobem będziemy mogli przygotować spersonalizowane przekazy reklamowe oraz odnotować wyższy CTR i Open Rate. Mailing wpisujący się w potrzeby odbiorców wpływa jednocześnie na ich przywiązanie do marki – w końcu każdy chce otrzymywać tylko interesujące treści.
Elementy efektywnego mailingu
Należy pamiętać, że mailingi to strategia, a nie eksperyment marketingowy. Wymaga określonego planu działania oraz szybkiej reakcji na niepokojące sygnały. Trzeba zastanowić się, jakie cele chcemy osiągnąć, np. budowanie relacji poprzez powitanie nowych subskrybentów, zaangażowanie w treści i działania marki czy pielęgnowanie istniejących relacji. W tym kontekście można wyróżnić 3 typy wiadomości: transakcyjne (np. e-maile powitalne, potwierdzenie zamówienia), promocyjne (dotyczące oferty firmy) oraz relacyjne (odbiorcy otrzymują to, co obiecaliśmy). Oprócz interesujących treści podstawą skutecznej kampanii mailingowej jest oprawa wizualna, czyli kreacja, bannery, CTA, nagłówki – e-mail musi być czytelny i atrakcyjny dla użytkownika.
Kampania mailingowa – najważniejsze korzyści
Przemyślana i odpowiednio wdrożona kampania mailingowa potrafi przynieść realne korzyści sprzedażowe i wizerunkowe. Mailing nie musi być tożsamy z niechcianymi wiadomościami – jeżeli odpowiednio spersonalizujemy przekaz i zadbamy o kwestie wizualne, odbiorcy chętnie będą zapoznawać się z treściami. Kampania mailingowa zapewnia szerokie możliwości targetowania, umożliwiając komunikację z zainteresowanymi użytkownikami, a także może zwiększyć ruch na stronie i zachęcić odbiorców do skorzystania z oferty. Daje również możliwość automatyzacji za pomocą narzędzi do marketing automation, dzięki czemu realizacja kampanii nie będzie bardzo czaso- i pracochłonna.
Artykuł partnera
Drony zastąpią kurierów? Przyszłość rynku e-commerce -
Na rynku e-commerce wszystko się może jeszcze wydarzyć. Bardzo duże zmiany po stronie technologii powodują, że trudno jest coś przewidzieć. Wystarczy popatrzeć na to...
Obowiązki notariusza z zakresu przekazywania informacji -
Jednym z podstawowych obowiązków, jakie posiada notariusz, jest pełne informowanie stron odnośnie skutków złożenia podpisu na akcie notarialny, w tym potencjalnych...
Coworking w Polsce i na świecie -
Międzynarodowe badania poświęcone rynkowi coworkingowemu pozwalają na spory optymizm, wynika z nich bowiem, że do roku 2018 liczba tego rodzaju biur powiększy się...
Poznaj zalety wyciskarki wolnoobrotowej i pij zdrowe soki! -
Jak stworzyć sok pełen substancji odżywczych? Poznaj sposób na napoje pełne zdrowotności! Soki są najlepszą i najszybszą dawką zdrowia, zwłaszcza dla osób bardzo...