Serwis Apple świadczy usługi z zakresu naprawy bądź wymiany poszczególnych części różnych modeli Iphone'a, a także Mackbooka. Pozostaje pytanie, czy poszczególne elementy opłaca się naprawiać w dedykowanym serwisie?
Orientacyjne koszty naprawy
Koszt związany z naprawą telefonu zawsze należy niejako rozłożyć na części pierwsze - wartość samych elementów, które trzeba wymienić oraz dodatkowe koszty robocizny. Faktem jest, iż korzystając z usług dedykowanych serwisów, z pewnością zapłacimy więcej, niż jeśli oddamy sprzęt samozwańczym fachowcom. Orientacyjnie, wymiana wyświetlacza iphone 7 będzie nas kosztowała minimum 200 zł, choć zazwyczaj cena oscyluje w granicach nawet w 350-400 zł. Tymczasem wymiana baterii iphone jest nieco bardziej skomplikowana, bowiem ostateczny koszt zależy od modelu, który chcemy naprawić. Niemniej jednak powinniśmy liczyć się z wydatkiem rzędu około 300-400 zł. Pozostałe usługi, takie jak chociażby wymiana szybki, to koszt podobny do tego, z jakim spotkamy się przy wymianie baterii.
Gdzie naprawić swój telefon?
Dedykowany serwis Apple nie jest punktem usługowym, który spotkać można na każdym kroku. Wręcz przeciwnie - czasami musimy naprawdę się postarać, aby do niego trafić. Nie mają z tym zazwyczaj problemu mieszkańcy dużych miast, jednak pojawia się on, jeśli mieszkamy w nieco mniejszej miejscowości. Niedostępność dedykowanego serwisu Apple sprawia, że decydujemy się oddać telefon do innego rodzaju serwisu, aby szybciej móc otrzymać swój aparat z powrotem. Pozornie wydaje się, że wymiana szybki iphone to nic trudnego, jednak w rzeczywistości okazuje się, że jedynie specjaliści mogą zrobić to precyzyjnie i w prawidłowy sposób. Eksperci radzą, aby telefony czy w ogóle sprzęt marki Apple naprawiać jedynie w dedykowanych serwisach. Powodem jest fakt, iż zatrudnione w nich osoby posiadają odpowiednią wiedzę oraz doświadczenie, dzięki któremu nie tylko naprawią, ale przede wszystkim nie zniszczą naszego sprzętu. Napraw iphone w profesjonalnym serwisie zwykle przebiega bardzo szybko i bez większych problemów, dlatego też warto poświęcić nieco czasu, aby się do niego udać. Oczywiście, alternatywnym rozwiązaniem pozostaje zakup nowego sprzętu, jednak wiąże się ono z wysokimi wydatkami. Niektóre serwisy oferują wymianę modelu, jednak należy dokładnie zapoznać się z warunkami obowiązującej umowy. Z jakąkolwiek awarią najlepiej udać się do serwisu jak najwcześniej, aby nie doprowadzić do ewentualnego powstawania kolejnych, czasami znaczących usterek.
Artykuł partnera
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...