W branży budowlanej korzysta się z różnych technik wiercenia otworów w betonie. Jednak to właśnie wiercenie techniką diamentową zyskało największą popularność. Dlaczego ta metoda jest doceniana przez specjalistów na co dzień pracujących z betonem?
Diamentowe wiercenie otworów, czyli gładkie i czyste otwory
Diamentowe wiercenie otworów pozwala zaoszczędzić sporo pieniędzy. Powodem jest choćby precyzja wykonywanych prac. Wykorzystanie diamentowych wierteł pozwala uniknąć niedoskonałości, jakie pojawiają się przy zastosowaniu metod konwencjonalnych. Ponieważ technika diamentowa zapewnia gładkie i czyste otwory, to są one od razu przygotowane do dalszych prac – nie jest konieczne wykonywanie dodatkowych czynności.
To właśnie brak dodatkowej pracy po wywierceniu otworów (i tym samym ograniczenie kosztów) sprawia, że technika diamentowa jest powszechnie wykorzystywana w budownictwie. Korzystają z niej zarówno inwestorzy prywatni, jak i deweloperzy.
Technika diamentowa – wiercenie pod różnymi kątami
Jest też inna przyczyna, dla której technika diamentowa zyskała popularność. Diamentowe wiercenie otworówjest wszechstronne – ta metoda pozwala na:
- Wiercenie pod różnymi kątami
- Wiercenie zarówno w poziomie, jak i pionie
- Wiercenie otworów w betonie zbrojonym o różnych głębokościach
- Uzyskanie otworów o różnych średnicach – od 10 do 800 mm
Jest to możliwe, ponieważ firmy oferujące usługę wiercenia techniką diamentową korzystają z nowoczesnego sprzętu.
Wiercenie techniką diamentową – porządek w miejscu pracy
Aby praca na placu budowy odbywała się sprawnie, każdy z pracowników musi dbać o porządek. Wiercenie techniką diamentową – w przeciwieństwie do konwencjonalnych metod – ma tę zaletę, że eliminuje zapylenie w miejscu wykonywania otworów. To z kolei ogranicza do minimum prace porządkowe po zakończeniu wiercenia.
Brak zapylenia nie pozostaje też bez wpływu na zdrowie pracowników. Do tego technika diamentowa pozwala ograniczyć hałas. W branży budowlanej hałas jest zjawiskiem powszechnym i dlatego tam, gdzie to możliwe, powinien on być zminimalizowany.
Artykuł partnera
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...