Nowości

Dlaczego warto wdrożyć system CRM w swojej firmie?

​Uporządkowanie wszystkich informacji i danych w firmie jest jedną z najważniejszych rzeczy. Dobrze uporządkowane i zestawione ze sobą dane potrafią nie tylko dostarczyć informacji na temat osiągniętych wyników, ale pozwalają także na zaplanowanie następnych kroków i odniesienie sukcesów w przyszłości. W obecnych czasach, aby skutecznie zarządzać danymi, nie wystarczą już arkusze kalkulacyjne, nawet przy niewielkiej firmie, dlatego każda organizacja powinna być zaopatrzona w odpowiednie programy do jej zarządzania, które pozwolą jej pracownikom sprawnie poruszać się po przechowywanych informacjach. Jednym z niezbędnych programów, który to umożliwia, jest system CRM.

Czym jest oprogramowanie CRM?

CRM jest skrótem od angielskich słów customer relationship management, czyli mówiąc prostym językiem system do zarządzania relacjami z klientami, nie tylko obecnymi, ale także przyszłymi. Systemy CRM pozwalają nie tylko gromadzić dane na temat naszych klientów, ale także mierzyć różnego rodzaju wskaźniki oraz przede wyszystkim wspomagać zespoły handlowe w działaniach. Wdrożenie systemu CRM pozwala na gromadzenie wszystkich informacji w jednym miejscu, zestawianie ich ze sobą i wykonywania akcji dotyczących poszczególnych klientów.

W firmie system CRM wykorzystywany jest przez różne działy. Dział handlowy i marketingowy może wykorzystać oprogramowanie CRM, aby łatwiej dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów. Pomoże w tym dobrze skonfigurowana w systemie automatyzacja marketingu i automatyzacja sprzedaży. Integracja systemów CRM pozwala też na komunikację z klientami poprzez różne kanały, w tym media społecznościowe. Moduł biznesowy to przede wszystkim sprawne zestawianie danych i ich analiza do późniejszego wyciągania wniosków i planowania. System CRM może zawierać także monitor połączeń telefonicznych i obsługiwać firmową skrzynkę pocztową.

Dlaczego każda firma powinna mieć system CRM?

Korzyści płynących z wdrożenia systemu CRM jest bardzo dużo. Zarządzanie relacjami z klientami to dla każdej firmy, nawet bardzo małej, powinno być jednym z najważniejszych elementów. Program gromadzi wiele danych automatycznie, co znacznie zmniejsza ryzyko nie tylko pomyłki, która może się zdarzyć przy ręcznym wprowadzaniu, ale także utraty informacji. Przy każdym kontrahencie widoczne są wszystkie niezbędne informacje, w tym także historia wysłanych i otrzymanych dokumentów, telefonów i maili. Program CRM znacznie ułatwia onboarding nowych pracowników, gdyż zawiera odpowiedzi na wszystkie pytania, które mogą się pojawić. Znacznie przyspiesza i automatyzuje pracę wielu działów firmy, co znacznie ułatwia zarządzanie nią i rozwój. Systemy CRM to systemy informatyczne, które możesz dopasować to swojej firmy, niezależnie od jej wielkości i branży.

Który z systemów CRM wybrać?

Wybór odpowiedniego programu CRM może nie być prosty. Mimo iż wiele z nich można spersonalizować i dopasować do własnych potrzeb, to nie wszystkie mają takie same funkcje. Zanim zdecydujesz się na zakup któregoś z nich, przedyskutuj to z managerami poszczególnych działów. Zapytaj o ich potrzeby dotyczące zarządzania zadaniami i zespołem. Jednym z programów, które dobrze funkcjonują w firmach każdego rozmiaru niezależnie od branży jest ASARI CRM. Zawiera on zarówno narzędzia dla działów zarządzających relacjami z klientami, jak i dla działów HR, więc pozwala łatwo zaplanować pracę całego zespołu czy zorganizować spotkanie wewnątrz firmy. Jest wygodny do pracy zarówno na komputerze, jak i na smatfonie.

Materiał partnera zewnętrznego

Zobacz