Strona www jest podstawowym narzędziem komunikacji między firmą a klientem. Dzięki serwisom internetowym możliwe jest promowanie danej firmy czy produktu, a także budowanie wizerunku marki, tym samym jest to bardzo dobre wsparcie dla działań marketingowych. Może stanowić również skuteczny kanał dystrybucji. Aby jednak przynosiła firmie korzyści, musi być odpowiednio zaprojektowana, dlatego tak ważna jest optymalizacja serwisów internetowych.
Serwisy internetowe „wczoraj i dziś”
Kilkanaście lat temu tego typu działania w ogóle nie były potrzebne. Internet nie był tak powszechny, a większość firm nie doceniała zbytnio jego potencjału. Wówczas wystarczyło założyć niewielką, prostą stronę www lub wizytówkę online, aby klienci zainteresowani danymi produktami czy usługami znaleźli odpowiednią/konkretną firmę.
Dziś jednak sytuacja jest diametralnie inna, ponieważ Internet przeładowany jest nadmiarem często niepotrzebnych informacji. Praktycznie cały czas powstają nowe serwisy internetowe, blogi i domeny, a zatem optymalizacja strony internetowej jest potrzebna po to, aby zostać zauważonym w Internecie. Nawet najbardziej interesującej i oryginalnej treści trudno będzie się obronić, jeśli wyszukiwarki internetowe nie będą jej wysoko indeksowały.
Optymalizacja serwisów internetowych - na czym polega?
Optymalizacja SEO polega na dostosowaniu serwisu internetowego do standardów wyszukiwarek internetowych, a w praktyce do tej najpopularniejszej jaką jest bez wątpienia Google. Optymalizacji poddawane są poszczególne elementy strony, jak również treści i grafiki na niej zamieszczone. Dzięki tym zabiegom strona jest bardziej widoczna i czytelna dla robotów wyszukiwarek.
Proces optymalizacji strony www powinien poprzedzić audyt SEO, to na jego podstawie opracowuje się kilkumiesięczną strategię optymalizacji i linkowania witryny. Raport ten zawiera zalecenia, uwagi i wytyczne odnośnie działań w ramach badanej strony.
Poszczególne etapy optymalizacji
Optymalizacji serwisu internetowego można dokonać w trakcie jego powstawania, a także już po utworzeniu i opublikowaniu w Internecie. Można zadbać o to samemu, albo zlecić to zadanie specjalizującej się w tym firmie lub agencji.
Tworzenie lub ulepszanie strony www przebiega w kilku etapach. Na początku bierze się pod uwagę potrzeby właściciela strony, zapoznaje się z ofertą i konkurencją oraz weryfikuje tzw. grupę docelową. Po opracowaniu projektu funkcjonalnego serwisu, przechodzi się do realizacji projektu graficznego, oczywiście na podstawie wcześniejszych założeń. Wdrożony serwis internetowy należy poddać testom i wprowadzić ewentualne poprawki.
Każdy z etapów jest bardzo ważny, a zaniedbanie, któregokolwiek z nich może skutkować tym, że serwisy internetowe nie będą prawidłowo funkcjonować, co w praktyce oznacza, że nie będą widoczne w Internecie i klient do nich nie dotrze.
Artykuł sponsorowany
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...