Nowości

Jak wybrać dostawcę internetu?

Na polskim rynku dostawców internetowych panuje bardzo duża konkurencja. Korporacje walczą z lokalnymi dostawcami o klientów. Firmy kuszą atrakcyjnymi ofertami, przez co trudno podjąć jednoznaczną i świadomą decyzję konsumencką. Na co należy zwracać podczas wyboru dostawcy internetu? Który dostawca będzie lepszy - ogólnopolski czy lokalny?

Dostawca internetu - na co należy zwracać uwagę?

W przypadku internetu najważniejsza jest dostępność sieci. Zawsze należy sprawdzać, czy na danym obszarze funkcjonuje wybrany operator. Jeśli jego zasięg jest ograniczony, lepiej zrezygnować z jego usług, nawet pomimo atrakcyjnej oferty cenowej. Warto również zwracać uwagę na polecenia znajomych i rodziny. Rekomendacja bliskich może uchronić przed nieuczciwą firmą bądź pomóc w wyborze dostawcy na lata. Najważniejsze jednak są parametry połączenia internetowego. Istotne czynniki wpływające na jakość sieci to:

  1. Prędkość pobierania i wysyłania. 
  2. Optymalna prędkość.
  3. Miesięczny limit danych. 

Należy zwracać uwagę również na termin obowiązywania umowy oraz okres wypowiedzenia. Treść umowy należy dokładnie przeanalizować, a każdy punkt budzący wątpliwości wyjaśnić z przedstawicielami firmy. Oprócz kosztów związanych z siecią doliczane są koszty podłączenia. Warto je wziąć pod uwagę, gdyż w przypadku niektórych operatorów koszty przyłączenia są równe kilku opłatom miesięcznym. 

Dostawca ogólnopolski vs lokalny

Dostępność lokalnych dostawców internetowych jest coraz większa. Nie tylko firmy ogólnokrajowe zwiększają swój zasięg. O rozbudowę infrastruktury w danej okolicy dbają też mniejsi przedsiębiorcy, którzy zapewniają przesył na niewielkim obszarze. Jako że lokalny dostawca posiada mniejszy zasób klientów, jest w stanie szybciej rozwiązać problem z siecią. Ogólnopolscy dostawcy mają bardzo rozbudowaną infrastrukturę, jednakże duża liczba klientów w całej Polsce sprawia, że administracja i biurokracja posiadają wiele struktur. Przez to niejednokrotnie trudno się dodzwonić do centrali lub zgłosić usterkę. Inaczej skoordynowana jest również praca grup technicznych, które działają na większym obszarze, a więc naprawa trwa zazwyczaj dłużej. 

Dobry lokalny dostawca internetu Wrocław zwraca uwagę na potrzeby konsumentów. Zaufana firma nie tylko na bieżąco naprawia usterki, które pojawiają się wskutek korzystania z sieci, ale także na bieżąco modernizuje infrastrukturę. Ponadto mniejsze firmy pozostają bliżej swoich klientów, dokładają wszelkich starań, aby zadbać o jakość i przestrzeganie warunków umowy. 

Artykuł sponsorowany

Zobacz