Na polskim rynku dostawców internetowych panuje bardzo duża konkurencja. Korporacje walczą z lokalnymi dostawcami o klientów. Firmy kuszą atrakcyjnymi ofertami, przez co trudno podjąć jednoznaczną i świadomą decyzję konsumencką. Na co należy zwracać podczas wyboru dostawcy internetu? Który dostawca będzie lepszy - ogólnopolski czy lokalny?
Dostawca internetu - na co należy zwracać uwagę?
W przypadku internetu najważniejsza jest dostępność sieci. Zawsze należy sprawdzać, czy na danym obszarze funkcjonuje wybrany operator. Jeśli jego zasięg jest ograniczony, lepiej zrezygnować z jego usług, nawet pomimo atrakcyjnej oferty cenowej. Warto również zwracać uwagę na polecenia znajomych i rodziny. Rekomendacja bliskich może uchronić przed nieuczciwą firmą bądź pomóc w wyborze dostawcy na lata. Najważniejsze jednak są parametry połączenia internetowego. Istotne czynniki wpływające na jakość sieci to:
- Prędkość pobierania i wysyłania.
- Optymalna prędkość.
- Miesięczny limit danych.
Należy zwracać uwagę również na termin obowiązywania umowy oraz okres wypowiedzenia. Treść umowy należy dokładnie przeanalizować, a każdy punkt budzący wątpliwości wyjaśnić z przedstawicielami firmy. Oprócz kosztów związanych z siecią doliczane są koszty podłączenia. Warto je wziąć pod uwagę, gdyż w przypadku niektórych operatorów koszty przyłączenia są równe kilku opłatom miesięcznym.
Dostawca ogólnopolski vs lokalny
Dostępność lokalnych dostawców internetowych jest coraz większa. Nie tylko firmy ogólnokrajowe zwiększają swój zasięg. O rozbudowę infrastruktury w danej okolicy dbają też mniejsi przedsiębiorcy, którzy zapewniają przesył na niewielkim obszarze. Jako że lokalny dostawca posiada mniejszy zasób klientów, jest w stanie szybciej rozwiązać problem z siecią. Ogólnopolscy dostawcy mają bardzo rozbudowaną infrastrukturę, jednakże duża liczba klientów w całej Polsce sprawia, że administracja i biurokracja posiadają wiele struktur. Przez to niejednokrotnie trudno się dodzwonić do centrali lub zgłosić usterkę. Inaczej skoordynowana jest również praca grup technicznych, które działają na większym obszarze, a więc naprawa trwa zazwyczaj dłużej.
Dobry lokalny dostawca internetu Wrocław zwraca uwagę na potrzeby konsumentów. Zaufana firma nie tylko na bieżąco naprawia usterki, które pojawiają się wskutek korzystania z sieci, ale także na bieżąco modernizuje infrastrukturę. Ponadto mniejsze firmy pozostają bliżej swoich klientów, dokładają wszelkich starań, aby zadbać o jakość i przestrzeganie warunków umowy.
Artykuł sponsorowany
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...