Kupując nowy smartfon, dostajemy wiele ofert usług dodatkowych. Sprzedawca zaproponuje m.in. przedłużenie gwarancji producenta, przedstawi nam także propozycje ubezpieczenia nowego gadżetu. Co obejmuje usługa ubezpieczenia telefonu?
Na fali wzrostu rynku elektroniki użytkowej, dynamicznie rośnie również sprzedaż ubezpieczeń osobistych gadżetów elektronicznych. Ubezpieczyciele oferują szereg produktów mających na celu ochronić przyszłe interesy konsumentów w sytuacji, gdy konieczna będzie naprawa lub wysokie będzie ryzyko kradzieży sprzętu. Przeciętny koszt polisy szacuje się na 15–30 % wartości przedmiotu (źródło: http://www.rp.pl/Ubezpieczenia/304049879-Ubezpieczenie-elektroniki--jak-polisolokaty.html). Na rynku europejskim podmioty takie jak Gadget Cover rozszerzają zakres ochrony o zdarzenia, które mogą zajść na skutek nieuprawnionego użycia danych zgromadzonych na naszych smartfonach. Od czego jeszcze można się ubezpieczyć?
Nieumyślne uszkodzenia
Podstawą zainteresowania konsumentów produktami Phone Insurance jest rozszerzenie świadczeń objętych gwarancją producenta. Klientom szczególnie zależy na zabezpieczeniu napraw koniecznych z powodu przypadkowych uszkodzeń lub wymiany urządzenia na nowe, jeśli doszłoby do jego zniszczenia.
Utrata urządzenia
Ubezpieczenie od kradzieży sprzętu to podstawa większości umów ubezpieczeniowych. Możliwość zastąpienia skradzionego przedmiotu nowym to istotna zaleta produktów Phone Insurance, zwłaszcza w przypadku drogich gadżetów codziennego użytku. W przypadku zgubienia telefonu, część polis przewiduje wyłączenie odpowiedzialności.
Nieuprawnione użycie
Smartfony zawierają szereg danych wrażliwych. W razie utraty lub kradzieży mogą one zostać wykorzystane przez osoby nieuprawnione, np. do płatności w Internecie lub telefonicznej. W umowach Phone Insurance określa się zwykle maksymalną wartość odpowiedzialności ubezpieczyciela w takich przypadkach.
Płatności telefonem w systemie e-wallet
Umowy dostępne na rynku europejskim coraz częściej, oprócz nieuprawnionego użycia, przewidują ubezpieczenia nieuprawnionych płatności przy użyciu skradzionego smartfona, dokonanych za pomocą narzędzi e-wallet. Oczywiście zaangażowanie ubezpieczycieli jest ograniczone do wartości określonych umową.
Korzyści z ubezpieczenia smartfona jest wiele. Przed wyborem oferty warto porównać te, które proponują różni ubezpieczyciele. Istotne jest też upewnienie się co do wiarygodności podmiotu, który będzie nas ubezpieczał. W Polsce sprzedaż polis dla sprzętu elektronicznego nie podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego – jest to wyjątek od ogólnej zasady dystrybucji takich usług. Wybierajmy więc świadomie.
Pełna oferta powyżej wspomnianej firmy dostępna jest pod adresem https://www.gadget-cover.com/mobile-phone-insurance.
Materiał zewnętrzny
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...