Nowości

Najpopularniejsze wtyczki do WordPressa

WordPress to powszechne oprogramowanie, często używane jako CMS do tworzenia stron firmowych, serwisów internetowych lub po prostu najzwyklejszych stron. Jest prosty i intuicyjny w obsłudze, dlatego każdy nowy użytkownik szybko sobie z nim poradzi i przyswoi funkcje z nim związane. Aby WordPress był jeszcze bardziej pomocny i mogliśmy cieszyć się z jego zalet należy zainstalować odpowiednie wtyczki, których jest naprawdę bardzo dużo i pozostaje wybierać.

Większość z nich jest bezpłatna, ale bardzo funkcjonalna, dodająca uroku stronie, tylko należy pamiętać, że nie może być ich zbyt wiele, bo spowoduje to spowolnienie działania strony. Przedstawiamy kilka wtyczek, naszym zdaniem najbardziej pomocnych.

Po pierwsze – bezpieczeństwo

Wiesz lub nie wiesz, ale tworzenie kopii zapasowych w WordPressie jest bardzo ważne. Jeżeli zdarzy się jakakolwiek niepotrzebna i automatyczna aktualizacja danych na twoich WordPressie to możesz utracić wszystkie dane, a co jeśli masz dużo wpisów? Bezpowrotna utrata? Jeżeli zaopatrzysz się w WP-DB-Backup to będziesz czuć się dużo bardziej bezpiecznie. Wtyczka co jakiś czas wykona za Ciebie kopię zapasową, a potem możesz ustawić czas jej powtarzania – sam zdecyduj co jaki czas potrzebujesz dokonywać takiego zapisu. Zapewne w zależności od tego ile masz treści i jak często je dodajesz. I co ważne – kopie możesz zapisywać np. na swoim e-mailu. Wygodne i jakie łatwe!

Optymalizacja SEO

Yoast SEO – jedna z bardziej popularnych styczek pod kątem wpisów SEO, o ile nie najpopularniejsza, więc dlaczego jej nie mieć? Do tego łatwa w obsłudze (konfiguracja także), więc jeśli masz własną stronę internetową to konieczność, ale bardzo przydatna. Daje możliwość automatycznego ustawienia schematu meta tagów, znaczników dla popularnych serwisów społecznościowych (Facebook, Twitter) oraz np. mapy strony XML, co jest jednym z podstawowych elementów optymalizacji strony. Pod kątem pozycjonowania czysta rewelacja.

Social Media

Bez Social Media nie można teraz zbudować dobrej strategii marketingowej, dlatego wtyczka Social media Widget jest tu bardzo pomocna. Obsługuje ona różne portale społeczne i ma ciekawe zastosowania. Łatwo się jej używa i tworzy ona poboczny widget dla mediów społecznościowych z linkami w które można kliknąć i otwiera się wtedy dodatkowe okienko. Wrzucanie zdjęć, ciekawych informacji – proszę bardzo. Będziesz w kontakcie z całym światem. To dobry pomysł na zwiększenie popularności strony, a licznik udostępnień (kolejna opcja do umieszczenia) daje nam motywację do umieszczania jeszcze lepszych i bardziej oryginalnych wpisów. Czego się nie robi dla popularności.

Możliwość sprzedaży

Tu z pewnością przyda się wtyczka WooComerce, która umożliwia prostą integrację sklepu internetowego z WordPressem. Masz pełna kontrolę nad swoimi sprzedażami. Wtyczka stała się tak bardzo popularna, że wykorzystywana jest w wielu sklepach online, bo jest darmowa i naprawdę użyteczna, więc na co można narzekać? WooComerce pozwala sprzedawać jakiekolwiek produkty, rozbudowywać opcje płatności i oferować wysyłki do wszystkich krajów świata. Po jej zainstalowaniu zobaczysz jakie to proste, a przede wszystkim wygodne.

System komentarzy

Disqus Comment System to wtyczka, dzięki której istnieje możliwość komentowania wpisów na stronach i blogach. Jej możliwości okazują się tak popularne, że korzysta z niej coraz więcej osób na całym świecie, są także bardzo wygodne w użyciu i dziecinnie proste. Nie trzeba wypełniać żadnych zbędnych formularzy, aby mieć taką możliwość i cokolwiek napisać. Komentarze mogą być przez Ciebie sortowane, oceniane, usuwane, blokowane, a także możesz prowadzić subskrypcję przez RSS/mail. Zalogujesz się też za pomogą kont na Google, Twitterze czy Google+. Zawsze będziesz miał ten sam nick, co ułatwi rozpoznanie w sieci. Konkretnym profilem komentujesz dowolną ilość stron.

​Raporty i analityka strony internetowej

Narzędzie do analizy statystyk internetowych to przede wszystkich Google Analytics, dzięki któremu masz możliwość sprawdzenia tego czy dobrze zainwestowałeś w reklamę i czy jest to dla Ciebie opłacalne. Funkcje tego internetowego narzędzia to m.in. dostępność w wielu językach, dostępność API, łatwa współpraca konta z kontami AdWords czy generowanie kilkudziesięciu raportów, które nawiązują do ruchów na stronie czy wskaźników konwersji. Prosta obsługa, a tyle możliwości – dowiedz się m.in. tego jak często ktoś odwiedza Twoją stronę i kiedy dokładnie, a potem będziesz już wiedział co z tym zrobić. 

Mapa

Chcesz, aby klienci szybko odszukali Twoją firmę i nie włączali kolejnych stron do wyszukiwań? Musisz zaopatrzyć się we wtyczkę Google Maps, która będzie odpowiednim rozwiązaniem. Na mapie zaznaczasz swoją lokalizację, a odbiorca już wie, gdzie się znajdujesz. Ustawiaj dowolne punkty i utwórz własną mapę ze znacznikami. Niezbędne rozwiązanie dla bloga firmowego, podróżniczego oraz sklepu internetowego.

Pozostańmy w kontakcie

Użytkownik zapoznał się z twoją stroną (jeśli jeszcze jej nie posiadasz to sprawdź http://wiwi.pl/tworzenie-stron-wordpress-cennik/), przeczytał niezbędne informacje o firmie i obejrzał wszystkie produkty, ale szuka kontaktu? Wiedz, że to opcja obowiązkowa. Stwórz formularz kontaktowy, który ułatwi Wam kontakt. Jedno zapytanie, klik i otrzymujesz wiadomość, bez zbędnego pisania maili i szukania innych form kontaktu. Zapoznaj się z wtyczką Contact Form 7 i miej profesjonalny formularz kontaktowy. Ogromne możliwości, o których dowiesz się w trakcie użytkowania, gotowy?

Jeżeli nie masz jeszcze którejś z wymienionych wyżej wtyczek to nie masz na co czekać. Bądź na bieżąco i udoskonalaj swoją stronę. Ich obsługa to nic trudnego, a przyswojenie ich funkcji zajmie Ci dosłownie chwilę. Najpierw jednak zastanów się czego oczekujesz od wtyczki i do czego mają Ci one służyć, bo po co nadmiernie obciążać stronę? Zabezpiecz się, aby nie utracić danych i przede wszystkim miej kontakt ze światem dzięki wtyczkom social media. No a potem ruszaj do przodu, powodzenia!

 

Materiał zewnętrzny

Zobacz