Bez wątpienia priorytetową kwestią dla każdego przedsiębiorcy jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa prowadzonej przez siebie działalności. Niestety, współcześnie nie można ograniczyć się tylko do fizycznych zabezpieczeń w postaci wynajęcia agencji ochroniarskich.
Równie bowiem istotna jest troska o zabezpieczenia informatyczne, które mają na celu ochronę danych osobowych i innych istotnych danych. Chyba każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że nawet najmniejszy wyciek danych, może pociągnąć za sobą spore, finansowe konsekwencje. W związku z powyższym, coraz więcej właścicieli firm i spółek decyduje się na stały monitoring telefonów, laptopów swoich podwładnych.
Bezpieczeństwo interesów firmy nie jest jedynym impulsem motywacyjnym przedsiębiorców, ponieważ większość z nich w ten sposób pragnie ocenić jakość wykonywanej pracy zatrudnionych - szczególnie, jeżeli ich zawód bazuje na działaniach w terenie. By sprawdzić, czy pracownik jest w wyznaczonym mu miejscu wystarczy zlokalizować położenie jego telefonu służbowego.
IMEI
Jest to możliwe za sprawą unikalnego numeru International Mobile Equipment Identity, w skrócie IMEI. Ponadto, urządzenie musi znajdować się przynajmniej w zasięgu 3 stacji bazowych. Taka metoda lokalizacyjna doskonale sprawdzi się jedynie w mieście, poza centrum sygnał nie będzie zbyt przejrzysty, a więc i określenie lokalizacji nie będzie zbyt precyzyjne.
GPS
Kolejnym sposobem na namierzenie telefonu służbowego jest wykorzystanie aplikacji bazującej na Global Positioning System, systemu znanego pod skróconą nazwą GPS. Współcześnie większość telefonów posiada odbiornik. Ten z kolei, za sprawą specjalnego oprogramowania w połączeniu z nawigacją satelitarną pozwala na dokładną lokalizację urządzenia. Największym atutem takiego systemu, jest właśnie precyzyjna lokalizacja obiektu. Co więcej, ta metoda za sprawą nowoczesnych rozwiązań dostarcza wielu innych, dodatkowych opcji, które z pewnością będą pomocne nie tylko podczas monitorowania pracowników, ale również wtedy, gdy telefon zostanie zagubiony lub skradziony.
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...