Nowości

7 zasad wspaniałego logo firmy

​Jeśli jesteś przedsiębiorcą i czytasz ten artykuł, prawdopodobnie stoisz przed decyzją czy zlecić nowe logo dla swojej firmy. Branding czyli stworzenie nowego wizerunku dla twojej działalności to ważna decyzja, która powinna być poprzedzona szczegółowymi badaniami własnych oczekiwań, swojej grupy docelowej i precyzyjnym poznaniem swojej własnej firmy. Zlecając logo firmy profesjonaliście liczysz na zrozumienie swoich potrzeb i poznanie swojej marki. Tylko aby dobrze wszystko przedstawić w ankiecie brandingowej, najpierw musisz dobrze poznać swoją markę.

Logo firmy - 7 zasad

Mimo, że patrząc na logo firmowe widzisz tylko mały obrazek, którego znaczenia czasem musisz się doszukać, to zaawansowany projektant podczas projektowania zawsze kieruje się wieloma zasadami. I teraz chciałabym Ci o tych zasadach opowiedzieć.

1. Użyteczne logo dla biznesu.

Po pierwsze logo firmy powinno być użyteczne. To oznacza, że powinno być na tyle uniwersalne w użyciu na przykład poprzez zastosowanie przekładek kolorystycznych i wersji achromatycznych, aby dało się je swobodnie umieścić na wszelkich rodzajach akcydensów, druków, nadruków, w reklamach i w Internecie.

2. Zrozumiałe logo dla klientów.

To oczywiste, że logo dla firmy powinno być zrozumiałe. Problem jednak w tym, że większości ludzi wydaje się że zrozumiałe logo to na przykład obrazek budynku banku dla banku albo obrazek filiżanki kawy dla kawiarni – a nie zawsze tak jest. Chodzi o nieświadomy odbiór wizualny przez potencjalnego Klienta. Dlatego w logo banku ING pojawia się miły leżący lew, który strzeże i daje poczucie, że nasze pieniądze są chronione, że są za tym lwem, który ich strzeże. A PKO ma w logo skarbonkę, która kojarzy się z oszczędzaniem. W ten sposób w symbolice możemy dojść bardzo daleko biorąc pod uwagę odczucia, które potencjalny Klient ma zyskać po styczności z naszą firmą.

3. Uczciwe projekty dla klientów

To to w ogóle znaczy uczciwe projekty? Mam na myśli nie pompowanie sztucznie jakości premium dla produktów zwyczajnych czy przeciętnych i również nie pogarszanie wizualnie produktów, których jakość jest wyższa niż standardowa. Ta kwestia musi być dobrze przemyślana i też zależy od szczerości samego właściciela firmy.

4. Innowacyjne projekty logo

Logo powinno być innowacyjne, jeśli firma prowadzi działalność innowacyjną, wprowadza na rynek coś czego jeszcze nie było lub jest nowatorska w swojej formule. Nie należy nadawać cech innowacyjności firmom z tradycjami, lokalnym biznesom związanym z żywnością, klasycznym hotelikom itp.


5. Estetyka na pierwszym miejscu.

Wyznacznikiem jakości projektu logo i każdego innego projektu graficznego związanego z wizerunkiem marki jest estetyka. To kluczowy element wpływający na postrzeganie projektu – i tym samym marki – jako eleganckiej, zadbanej i z klasą. Jak zaprojektować estetyczne logo? Cóż, estetyka to coś co nie każdy potrafi zrobić. Dużo tu zależy od talentu i wyczucia projektanta. W każdym razie dobry estetyczny projekt jest kluczowy dla odebrania go jako ładnego, przyjemnego wizualnie i atrakcyjnego.

6. Minimalistyczne logo.

Dobry projekt oczywiście powinien zawierać jak najmniej symboli, kresek, kształtów i kolorów. Ale jak już mówiłam, wszystko zależy od marki. W projektach futurystycznych lub dla aplikacji internetowych i nowych technologii wręcz pożądane jest użycie kolorowych gradientów, co niby kłóci się ze wspomnianym minimalizmem. Ale w takich przypadkach minimalizm znajdziemy w formie znaku, a nie w kolorystyce.

7. Ponadczasowy projekt logo.

No i chyba najważniejsza kwestia. Logo firmy powinno być ponadczasowe. A to oznacza, że należy uwzględnić przyszły kierunek rozwoju firmy. Dlatego ponownie podkreślę jak istotna jest znajomość firmy przez samego właściciela lub zarząd. Jeśli jest to sklep meblowy, ale w dalekiej przyszłości planowany jest rozwój w kierunku wynajmu wielkopowierzchniowego to już dzisiaj logo powinno być na tyle uniwersalne, aby pomieścić oba kierunki.

Słowem podsumowania, tworzenie wspaniałego logo firmy wiąże się z uwzględnieniem szeregu zasad, które na własną rękę ciężko uwzględnić. Z tego powodu zachęcam do skorzystania z usług profesjonalnego projektanta, który zna te zasady i potrafi je stosować w projektowaniu skutecznych identyfikacji wizualnych dla Klientów.

Jeśli chciałbyś się dowiedzieć więcej, zapraszam na mojego bloga gdzie znajdziesz bazę branżowych artykułów z ciekawą wiedzą oraz ofertę na projektowanie logo dla firmy -> Wizualion.pl Projektowanie logo firmy

Zobacz