Wielu osobom wydaje się, że pozyskanie klientów, którzy są skłonni z nami pozostać, jest już sukcesem. Niestety, mówienie o nim ma sens jedynie wówczas, gdy uda się nam stworzyć stabilną markę cieszącą się uznaniem, a my sami zdobędziemy sobie szacunek. Wymaga to pracy i, bez względu na okoliczności, koncentrowaniu się na kontakcie z klientem.
Obsługa klienta
Klient, który dziś udaje się do sklepu charakteryzuje się tym, że ma spore oczekiwania. Co więcej, nie jest przesadą określenie ich mianem zbyt wygórowanych. Wszystko to sprawia, że łatwo go zniechęcić, a rozczarować może go nie tylko brak określonego produktu lub usługi, ale również niedostateczna troska o jego osobę. Owszem, jeszcze kilka lat temu mogliśmy mówić o osobnych kryteriach odnoszących się do sprzedaży online i offline, dziś jednak sklepom internetowym stawia się te same oczekiwania, co ich tradycyjnym odpowiednikom. Nie ma zatem wyjścia, trzeba dołożyć starań, aby klient e-sklepu czuł się tak samo dobrze, jak ma to miejsce w klasycznym punkcie sprzedaży.
Każdy z nas znalazł się pewnie w sytuacji, w której oczekiwał od kogoś zainteresowania, a jednak go nie otrzymał. Klient, który nie może liczyć na to, że będzie właściwie obsłużony, ma więc prawo czuć się zawiedziony. Nasz charakter sprawia przy tym, że myśląc przede wszystkim o sobie, doskonale zapamiętamy nasze odczucia podczas spotkania ze sprzedawcą. Wymazanie z pamięci pierwszego, nie najlepszego wrażenia, nie jest przy tym proste.
Profesjonalna obsługa klienta – czy to możliwe?
Obsługa klienta to termin dość szeroki, składa się na nią bowiem to wszystko, co wpływa na relację na linii sprzedawca-klient. Jeśli ma być profesjonalna, jej naczelną zasadą powinno być zatem stawianie klienta na pierwszym miejscu zawsze i bez względu na okoliczności. To klient powinien czuć się najważniejszy i należy zrobić wszystko, aby miał takie wrażenie. Tu szczególnie niebezpieczne jest traktowanie go tak, aby poczuł, że w hierarchii znajduje się niżej lub wyżej niż sprzedawca. Takie podejście rodzi dyskomfort i zwiększa rozczarowanie.
Satysfakcja klienta naszą satysfakcją
Choć to korzyściom klienta poświęca się wiele uwagi, nie można zapominać i o tym, że wcale nie mniej istotna wydaje się firma postrzegana jako całość. Warto więc pamiętać, że staranie się o zadowolenie klienta zwiększa i nasze zyski, to, co robimy, będzie nam więc dawało znacznie więcej radości niż dotychczas. Nasza marka zacznie być postrzegana jako ta, która budzi zaufanie, a jej pozytywny odbiór sprawi, że łatwiejsze stanie się realizowanie kolejnych stawianych sobie celów.
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...