Nowoczesne biura rachunkowe muszą być w stanie poradzić sobie ze zmieniającym się otoczeniem regulacyjnym, rosnącymi wymaganiami klientów i szybkim tempem pracy. Dowiedz się, jak zaoszczędzić czas i nie wykonywać powtarzalnych, ręcznych zadań, abyś mógł skupić się na swoich klientach.
Jak zmienili się klienci i księgowi?
Przedsiębiorcy zmieniają swoje potrzeby. Oczekują szybkich rozliczeń podatkowych i prawidłowego księgowania dokumentów. Oczekują stałego kontaktu z biurem rachunkowym, szybkich odpowiedzi na maile i zapytania telefoniczne, a także praktycznych porad i doradztwa w zakresie zmian w przepisach.
Księgowi to zaufani partnerzy biznesowi i osoby o wysokich kwalifikacjach, które są na bieżąco aktualizowane. Obecnie można ich podzielić na trzy rodzaje: prowadzenie ksiąg rachunkowych i poszerzanie swojej wiedzy z zakresu rachunkowości i księgowości (w tym śledzenie wdrożeń i planowanych zmian w przepisach) oraz obsługa klienta (reagowanie i budowanie relacji, rozwiązywanie indywidualnych problemów itp.)
Jak widać zakres zadań, które obecnie wykonują biura rachunkowe jest obszerny. Nic więc dziwnego, że czas jest poważnym problemem. Jak sprawić, aby był on bardziej efektywny?
Terminowe dostarczanie dokumentów - czy to możliwe?
Nieterminowe dostarczanie dokumentów przez klientów to jeden z najczęstszych problemów, z jakimi borykają się biura rachunkowe. Może to prowadzić do wielu problemów i potencjalnych zagrożeń, w tym dezorganizacji i sezonowości pracy, a także większego ryzyka popełnienia błędu.
Problem ten można rozwiązać poprzez zbudowanie zaufanej i szczerej relacji z klientem. Ważne jest, aby zrozumieć potrzeby klienta, jego firmę i plany na przyszłość.
Pozwala to na optymalizację rozliczeń i utrzymuje kontakt z klientem, np. można wysyłać życzenia urodzinowe. Pozwala to na lepsze zrozumienie znaczenia regularnego wysyłania dokumentów i umożliwia bardziej otwartą dyskusję.
Na temat księgowości, rachunkowości i finansów więcej przeczytasz na https://comarch-rozwiazania.pl/
Jak poprawić efektywność i organizację w swojej pracy?
Przed nowoczesnym biurem rachunkowym stoi wiele wyzwań. Świetna organizacja pracy jest niezbędna, aby pomóc pracownikom sprostać tym wyzwaniom. Aby zwiększyć swoją efektywność, warto skorzystać z kilku sprawdzonych zasad.
Jedną z nich jest na przykład "zasada 2 minut". David Allen mówi, że jeśli spodziewasz się, że jakieś zadanie zajmie Ci mniej niż dwie minuty, to wykonaj je natychmiast.
Inną opcją jest wykorzystanie do organizacji pracy matrycy Eisenhowera. Dzieli ona zadania na cztery grupy. Pierwsza grupa zawiera zadania ważne, które muszą być wykonane "na wczoraj". Druga grupa zawiera równie ważne, ale mniej pilne zadania. Trzecia grupa zawiera zadania nieco mniej pilne, ale nadal bardzo ważne. Jeśli to możliwe, proszę przekazać je komuś innemu. Czwarta grupa składa się z zadań najważniejszych i najmniej pilnych.
Nowoczesne systemy księgowe - automatyzacja pracy
Bardzo ważne są kwestie techniczne. Możemy zapewnić prosty, szybki i bezpieczny sposób przekazywania dokumentów przez Klienta. Nowoczesne systemy księgowe oferują wiele wygodnych rozwiązań. Klient może przesyłać koszty różnymi kanałami (np. Email, skany, przechowywanie w chmurze.
Wygodną opcją jest aplikacja na smartfony, która automatycznie wysyła obraz faktury kosztowej do biura rachunkowego. Klient nie musi nosić ze sobą dokumentów i od razu widzi, jak zmienił się podatek należny. Księgowy ma dostęp do dokumentów w czasie rzeczywistym, a większość z nich jest automatycznie księgowana.
Eliminuje to konieczność wysyłania dokumentów spóźnionych przez klienta, a także oszczędza czas na ich ręczne wprowadzanie. Dzięki temu możesz skupić się na obsłudze klienta, poszerzać wiedzę lub mieć więcej czasu.
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...