Nowości

O czym należy pamiętać przy samodzielnej korekcie lakieru?

Zanim odpowiemy na pytanie, czym jest autokorekta lakieru, poświęćmy chwilę na wspomnienie o motoryzacyjnej dziedzinie detailingu. Ta tajemnicza nazwa to nic innego jak wieloetapowe, drobiazgowe czyszczenie graniczące z renowacją. Obejmuje ono wnętrze, szyby, lampy oraz karoserię pojazdu. Detailing można porównać do wizyty w spa, z tą różnicą, że zabiegom odmładzającym poddawany jest nie właściciel, a jego ukochany pojazd.

Co to jest korekta lakieru? Na czym polega korekta lakieru?

Korekta lakieru samochodowego to jeden z najbardziej efektownych zabiegów auto detailingowych. Na czym polega ten proces i dlaczego podoba się użytkownikom czterech kółek? Odpowiadamy!

Każdy miłośnik motoryzacji, który uważa swój samochód za coś więcej niż pojazd, wie ile czasu i wysiłku wymaga utrzymanie go w jak najlepszym stanie. Myjnia nie wystarczy, aby samochód wyglądał tak, jakby dopiero co wyjechał z salonu. Nie jest łatwo osiągnąć fabryczny połysk na lakierze samochodowym, ale jest to wykonalne. Wystarczy zastosować odświeżacz karoserii.

Proces renowacji lub korekty lakieru polega na usunięciu wszystkich rys i zmatowień, które powstały w wyniku działania czynników atmosferycznych (grad), mechanicznych (mycie szczotką) lub chemicznych (sól drogowa). Procesy te można dziś odwrócić.

Jednoetapowa korekta lakieru

Detailing najlepiej wykonywać poprzez polerowanie lub korektę lakieru na samochodach. Nie tylko przywróci on piękno naszemu samochodowi, ale również sprawi, że będzie on wyglądał na wizualnie odmłodzony. Przy prawidłowym wykonaniu może zabezpieczyć lakier na wiele lat.

Firmy detailingowe oferują podstawową usługę odświeżenia lakieru zwaną korektą jednoetapową. Zabieg ten usuwa mikro zarysowania i dodaje głębi koloru. Samochód zostaje przywrócony do pierwotnego blasku bez dodatkowych zabiegów, które by go chroniły i utrwalały. Naprawa jednoetapowa jest prosta w wykonaniu, ponieważ składa się tylko z jednego kroku. Metoda low-tech wpływa również na czas i koszt usługi.

W przypadku samochodów, które mają zmatowiałą lub lekko uszkodzoną karoserię, może być zalecana jednoetapowa korekta lakieru. Niestety, pierwszy etap korekty lakieru nie pozwoli uzyskać gładkiej blachy.

Specjaliści od detailingu zalecają dwu- lub trzyetapową korektę lakieru (zwaną również pełną korektą) dla bardziej wymagających właścicieli samochodów, którzy dysponują większym budżetem i oczekują efektu wow. Jest to również zalecane w przypadku, gdy powłoka lakiernicza została uszkodzona w większym stopniu i głębiej.

Jakie są różnice w korekcie lakieru krok pierwszy, dwuetapowy i trzyetapowy? Prosty, nieskomplikowany proces renowacji karoserii staje się procedurą wieloetapową. Wymagana jest fachowa wiedza i doświadczenie, aby dobrać odpowiednią technikę polerowania i właściwe połączenie kosmetyków.

Korekta lakieru samochodowego - dowiedz się więcej na detailingobsessed.pl/porady/jfwn/korekta-lakieru-im-wiecej-etapow-tym-lepiej.html

Ile kosztuje jednoetapowa korekta lakieru?

Jednoetapowa naprawa lakieru jest zabiegiem stosunkowo szybkim i niedrogim. Nie nadwyręży ona naszego portfela. Polecany jest osobom, którym zależy na błyskawicznych efektach przy niewielkich kosztach. Koszt ponownego lakierowania z pierwszym krokiem to kilkaset złotych. Całkowita cena w dużej mierze zależy od renomy wybranego warsztatu. Jeśli rozważamy powierzenie detailingu naszego dwukołowca wykwalifikowanemu auto detailerowi, będziemy musieli odłożyć 500-700 złotych. Koszt możemy obniżyć, wykonując samodzielnie renowację lakieru.

Jak skorygować lakier samochodowy?

Koszt samodzielnej korekty lakieru samochodowego to duża zaleta, zwłaszcza jeśli mamy odpowiedni sprzęt lub możemy go pożyczyć.

Decydując się na podjęcie wyzwania, pamiętaj, że jest to zabieg, który należy wykonać za jednym zamachem, nie odkładając go na później i nie dzieląc na etapy. Na początek należy wybrać odpowiednie kosmetyki, które są przeznaczone do korekty jednoetapowej. Są to środki 3 w 1, które łączą w sobie substancje polerujące, nabłyszczające i ochronne.

Lakier samochodu

Czego będziesz potrzebować, aby odświeżyć swój lakier?

Do korekty lakieru samochodowego niezbędny jest odpowiedni sprzęt. Należy do niego zaliczyć polerkę rotacyjną lub dwufunkcyjną oraz ściereczkę polerską (najlepiej o średniej twardości). Osoby początkujące powinny korzystać z tej drugiej. Jest ona łatwiejsza w użyciu i zmniejsza ryzyko uszkodzenia lakieru. Polerka dual action wykorzystuje ruch mimośrodowy do eliminacji wszelkiego rodzaju niedoskonałości, które są widoczne przy załamaniu światła. Taki sprzęt może kosztować od 200 zł do 800 zł lub nawet więcej. Za pastę jednoetapową, w zależności od marki, zapłacimy od 50-150 złotych. Przydatne będą również miękkie ściereczki i ręcznik z mikrofibry.

Instrukcja korekty lakieru samochodowego krok po kroku

Gdy mamy już przygotowane wszystkie narzędzia i środki chemiczne potrzebne do odnowienia lakieru, możemy przystąpić do pracy. Zanim chwycimy za polerkę nie możemy pominąć najważniejszego kroku w procesie jednoetapowej korekty. Co mamy na myśli? O czym mówimy?

Dlaczego jest to tak ważne? Specjaliści od detailingu podkreślają, że lakier w nieskazitelnym stanie jest niezbędny przed przystąpieniem do dalszych prac. W celu usunięcia brudu z nierównych powierzchni stosuje się specyficzną procedurę. Istnieje szansa, że uzyskamy efekt odwrotny od zamierzonego. Resztki brudu mogą zmatowić lub uszkodzić powierzchnie. Samochód, który ma być poddany jednoetapowej korekcie lakieru, musi być pozbawiony substancji organicznych, takich jak kurz, błoto czy rdza. Wtedy i tylko wtedy możemy przystąpić do głównych czynności.

  • W pierwszej kolejności zabezpieczamy powierzchnie, których nie będziemy polerować taśmą lakierniczą.
  • Dla ułatwienia możemy podzielić nadwozie samochodu na mniejsze strefy robocze.
  • Następnie przed pierwszym użyciem pada polerskiego należy zaimpregnować go środkiem polerskim.
  • Przy nakładaniu pasty polerskiej należy kierować się wskazówkami producenta.
  • Zaczynamy od polerowania małych powierzchni przy niskiej prędkości i stopniowo ją zwiększamy.
  • Należy utrzymywać stały nacisk.
  • Należy unikać zbyt długiej pracy na jednej powierzchni, aby nie rozgrzać lakieru.
  • Staramy się jak najdokładniej rozprowadzić nasz produkt delikatnymi ruchami.
  • Po dostatecznym wypracowaniu pasty, usuwamy resztki politury ręcznikiem z mikrofibry i przechowujemy w szczelnym pojemniku przez określony na opakowaniu czas.

Czy poprawianie lakieru jest dla mnie bezpieczne?

Polerowanie lakieru w sprawdzonym studiu jest bezpieczne. W rękach profesjonalisty, który zna się na swojej pracy i wie jak połączyć różne techniki i chemię z odpowiednimi narzędziami, uzyskamy pożądane efekty. Będziemy mogli cieszyć się naszym odświeżonym samochodem jeszcze przez wiele lat. Nigdy nie poznamy efektu końcowego, jeśli sami wykonamy jednoetapową korektę lakieru. Efekt końcowy zależy od prawidłowych zasad, techniki, rygoru, a przede wszystkim naszych zdolności manualnych. Na jakość naszej pracy będzie miał również wpływ dobór odpowiednich narzędzi.

Należy pamiętać, że lakier można polerować tylko dwa razy. Każda próba zwiększa ryzyko powstania przebić w podkładzie na krawędziach. Będzie to wymagało ponownego malowania.

Zobacz