Nowości

7 rzeczy, o których należy pamiętać przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek

Każdy produkt był kiedyś nowym wynalazkiem. Każdy biznes, który przetrwał na rynku i wyrobił sobie markę, przeszedł przez wiele etapów rozwoju. Wprowadzenie na rynek nowego produktu było najważniejszym czynnikiem, który kładł fundament pod przyszły sukces.

Kraj, produkt i publiczność - wszystko to odgrywa rolę w marketingu otaczającym to wydarzenie. Przygotowanie strategii wprowadzenia produktu na rynek wymaga wiele planowania i analizy. Ale jeśli przygotujesz ją właściwie, możesz spodziewać się sukcesu.

Jak wprowadzić na rynek nowy produkt? To nie lada wyzwanie!

Cykl życia produktu odnosi się do procesu, przez który niemal każdy produkt na rynku jest wprowadzany, rozwijany, dojrzewa, a następnie usuwany z rynku. Istnieją cztery etapy cyklu życia produktu: wzrost, dojrzewanie i spadek.

Pierwszym etapem cyklu życia dóbr zbywalnych jest wprowadzenie nowego produktu na rynek. Jest to ważny etap w cyklu życia produktu, choć nie zawsze decyduje o jego ostatecznym sukcesie.

Marketing i promocja znajdują się na wysokim etapie wprowadzania produktu na rynek. Firma często najwięcej inwestuje w marketing produktu i dotarcie z nim do klientów. Najlepiej widać to na przykładzie słynnych prezentacji firmy Apple (AAPL) "Get Report", w których podkreśla się nowe funkcje nowych (lub wkrótce wprowadzanych) produktów.

Firma może najpierw sprawdzić, jak konsumenci reagują na wprowadzenie nowego produktu. To pozwala im określić, czy to do nich przemawia i czy jest to sukces. Jest to często czas wysokich wydatków i brak gwarancji, że produkt będzie opłacalny poprzez sprzedaż.

Koszty wprowadzenia nowego produktu są zazwyczaj wysokie, a konkurencja często niewielka. Etap wprowadzania ma na celu zwiększenie popytu i dotarcie z produktem do konsumentów, w nadziei, że jego popularność wzrośnie.

Strategia wprowadzania nowego produktu na rynek krok po kroku

Jak wspomniałem, istnieje wiele zmiennych, które mogą wpłynąć na strategię wprowadzania nowych produktów na rynek. Nie oznacza to jednak, że każdy launch nowego produktu powinien być traktowany w ten sam sposób.

Zbadaj swoją konkurencję

Wiele zajęć z marketingu biznesowego uczy, jak przeprowadzić analizę SWOT (mocne i słabe strony, szanse, zagrożenia) oraz audyt wzorniczy. Zacznij od przyjrzenia się swojej konkurencji. Powinieneś zrobić listę firm oferujących podobne produkty lub usługi do tych, które chcesz zaoferować. Nawet jeśli twój produkt lub usługa jest unikalna, ważne jest, aby wyobrazić sobie, co klienci mogliby kupić zamiast tego, co oferujesz.

Po zidentyfikowaniu konkurentów przejrzyj ich materiały marketingowe, w tym broszury i strony internetowe. Kiedy wprowadzasz na rynek nowy produkt, oceń, jak wypada on w porównaniu z tym, co jest już dostępne. Zastanów się również, jak będziesz się odróżniać od innych firm i która z ich ofert może być najbardziej niebezpieczna.

Znajdź swojego idealnego klienta

Łatwiej i taniej jest wprowadzić produkt na rynek, jeśli wiesz, kto z Twoich potencjalnych klientów będzie skłonny za niego zapłacić. Ci klienci mogą już kupować podobne produkty i docenią dodatkowe funkcje nowego produktu.

Twoi najlepsi klienci to ci, którzy mają potrzebę, którą możesz zaspokoić wprowadzając swój produkt na rynek. Nie zapominajmy o swoim produkcie. To oni są tymi, którzy mogą sobie na niego pozwolić i wykazali chęć jego zakupu - być może kupując u konkurencji. Zawsze jest to łatwiejsze niż stworzenie produktu, gdy planujesz wprowadzić nowy produkt na rynek.

Stwórz unikalną propozycję

Na tym etapie powinieneś mieć jasne zrozumienie swojego produktu i ludzi, którzy będą nim zainteresowani. Czy wiesz, dlaczego klienci wybiorą Ciebie zamiast jednego z konkurentów? Jakie są najbardziej wartościowe cechy i korzyści, które możesz zaoferować, a które docenią Twoi klienci? Twój pakiet produktów lub usług powinien być unikalny i zaspokajać potrzeby Twoich najlepszych klientów. Czytaj o projektowaniu produktu na grid.com.pl

Zdefiniuj swoją strategię marketingową.

Zarówno badania, jak i działania ze strony konkurencji pomogą Ci określić grupę docelową. Wybierz kanały, które oferują najlepszy ROI w najkrótszym czasie. Dzięki temu łatwiej będzie Ci wprowadzić na rynek swój nowy produkt. Możesz wykorzystać istniejące produkty jako przykład, aby zobaczyć, co się sprawdziło, a następnie stopniowo wprowadzać to na swojej stronie.

Projektowanie produktu

Wypróbuj swoją strategię marketingową i koncepcję

Głupotą jest spieszyć się z uruchomieniem produktu lub usługi przed testowaniem, biorąc pod uwagę ilość zaangażowanych pieniędzy.

Co powinieneś przetestować? Najlepiej przeanalizować swój przekaz marketingowy, pakiet produktów lub usług oraz materiały marketingowe. W zależności od produktu, który chcesz wprowadzić na rynek i budżetu, możesz wykorzystać grupy fokusowe (lub po prostu przeprowadzić dyskusję z członkami grupy docelowej), lub przeprowadzić badania online, ankiety w centrum handlowym, lub rozdać swój produkt małej grupie użytkowników. Dopiero po zakończeniu testów możesz przystąpić do tworzenia swoich materiałów i narzędzi marketingowych.

Rozpocznij kampanię

Public relations jest często kluczowym elementem wprowadzenia na rynek nowego produktu lub usługi. Możesz wykorzystać techniki relacji z mediami do zamieszczania artykułów i wywiadów, zdobycia rozgłosu poprzez umożliwienie dziennikarzom sprawdzenia Twojego produktu, zorganizowania imprezy inauguracyjnej lub wykorzystania lokalnego marketingu do wzbudzenia zainteresowania.

Aby zmaksymalizować zwrot z inwestycji w reklamę, upewnij się, że masz swój produkt lub usługę gotową do zakupu. Twoje inne działania marketingowe powinny również podążać za reklamą. Należy monitorować wyniki wszystkich mediów i być gotowym do dostosowania swoich kampanii w ciągu pierwszych tygodni lub miesięcy, aby zmaksymalizować to, co działa.

Poznaj żywotność swojego produktu

W miarę dojrzewania kampanii, będziesz musiał ją aktualizować. Zauważysz zmniejszające się zwroty, jeśli będziesz ściśle monitorować swoje wyniki marketingowe. To pomoże Ci określić, kiedy trzeba zrewidować lub zmienić wiadomość medialną lub wycofać konkretny produkt, aby zrobić miejsce na następny świetny pomysł.

Zobacz