Nowości

Czy Content Marketing nadal ma znaczenie dla Twojej firmy w 2020 roku?

Tak wiele się zmieniło w ciągu ostatniej dekady. Zaledwie dziesięć lat temu iPady nie istniały, najpopularniejsze telefony komórkowe nadal posiadały wysuwane klawiatury, a strony internetowe zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych były praktycznie niesłychane. Środowisko online musi być jednym z najbardziej dramatycznie różnych aspektów naszej kultury. Wraz z ciągłą ewolucją standardów, wymagań i aspektów projektowych online, pewne zagadnienie zyskało na popularności: Czy marketing treści jest martwy, tak jak go znamy?

ipad jako przedstawiciel ostatniej dekady cyfryzacji

Niedawno napisano niezliczoną ilość artykułów o pewnym zróżnicowaniu tytułu: "Content Marketing jest martwy". Marketerzy, właściciele firm i blogerzy wydają się być zgodni co do tego, że pisanie online jest przestarzałe i zostaje zastąpione przez inne formy marketingu. Więc, czy content marketing nadal ma znaczenie dla firm w 2018 roku? Odpowiedź zależy od tego, jak to zdefiniujesz, ponieważ właściwy rodzaj content marketingu jest nie tylko żywy i dobrze, jest on bardziej istotny niż kiedykolwiek wcześniej.

Sprawa śmierci Content Marketing's Death

czy content marketing jeszcze żyje?W artykule Forbesa zatytułowanym "Content Marketing jest martwy! Long Live Marketing!" napisanym pod koniec ubiegłego roku, autor i marketingowiec John Ellett twierdzi, że content marketing jest, jak głosi tytuł, martwy. Jednakże definiuje on "content marketing" jako coś, co jest sterowane przez sprzedawcę i mówi, że jest on zastępowany przez treści sterowane przez kupującego, które pasują do jego podróży i zawierają informacje, które kupujący by docenił. Podsumowuje on tę teorię, skarżąc się na marketerów, którzy "koncentrują się na tym, co chcą opublikować i na forsowaniu treści, które chcą promować".

W artykule "9 Relevance" zatytułowanym "9 Reasons Why Content Marketing is Dead, and Influencer Marketing is the Future" autorstwa konsultanta marketingu cyfrowego Gaurava Sharmy, Gaurav twierdzi, że content marketing jest martwy z powodu nasycenia rynku online strasznymi treściami. Dalej projektuje (co nie jest zaskakujące), że środowisko online zmierza w kierunku "marketingu wpływowego", gdzie marki sięgają po wpływowych przedstawicieli mediów społecznościowych, aby nagłośnić swoje produkty. Więc, czy content marketing jest rzeczywiście martwy? Słabo napisane treści żyjące w środowisku online wśród przepełnionej populacji słabiej napisanych treści, które nie są dostosowane do podróży kupującego, zdecydowanie brzmią ponuro. Ale teraz sprawdźmy drugą stronę debaty.

Sprawa przetrwania marketingu treści

W ostatnim artykule DreamGrow zatytułowanym "Content Marketing Is Dead: 2018 Is All About Storytelling" autorka Sarah Johnson potwierdza, że tak, gówniane treści online są martwe (jak powinny). Mówi jednak, że nie oznacza to, że content marketing rzeczywiście zniknął. To po prostu oznacza, że powinien być zrobiony inaczej. Na przykład, zamiast tworzyć treści typu clickbaity, które pojawiają się w sieci pozornie wszędzie, napisz solidną treść, która jest rzeczywiście pomocna dla kupujących. Nie staraj się uzyskać jak najwięcej kliknięć w sieci, staraj się uzyskać jak najwięcej kwalifikowanych kliknięć w sieci. Wymaga to zapewnienia odpowiedniego poziomu obsługi Twoich odbiorców.

Dwa artykuły wspomniane wcześniej przez Gaurava Sharmę i Johna Elletta niekoniecznie mówią, że content marketing jest martwy. Zarówno oni, jak i wielu innych, którzy piszą o upadku content marketingu, definiują content marketing jako napędzaną przez sprzedawcę, jednokierunkową formę komunikacji - gdzie sprzedawca wypycha w Google tonę treści, która jest tworzona wyłącznie w celu uzyskania ich nazwy, niezależnie od tego, jak bezużyteczna może być dla ich potencjalnych nabywców.

Teraz mamy obie strony sporu. Jedynym pytaniem jest, jakie jest ostatnie zdanie?

Content Marketing w 2020 roku: Nasze ostateczne zdanie

Każdy przytoczony w tym artykule jest poprawny: Crappy content marketing jest martwy. Ale to nie oznacza, że wysokiej jakości content marketing jest martwy. W rzeczywistości, kiedy ci marketerzy dostarczają odpowiedź na jego śmierć, zazwyczaj opisują lepszy sposób marketingu treści bez faktycznego nazwania go: marketing przychodzący.

Skupiając się na podróży kupującego i pisania treści, które są naprawdę przydatne dla wykwalifikowanych nabywców firmy produktu lub usługi, będziesz w stanie przeforsować wszystkie inne gówniane treści online i ustalić siebie, w Google i w oczach kupującego, jako lider treści. Nie tylko marketing treści nie jest martwy, ale staje się jeszcze ważniejszy w nowym algorytmie Google i w oczach większości konsumentów.

Wiele się zmieniło w świecie SEO w 2018 roku. W zeszłym roku Google zrezygnował z aktualizacji nowego algorytmu, który karał strony internetowe, które dostarczały wiele treści, które nie były szczególnie pomocne dla ich klientów. Barry Schwartz napisał o tym w swoim artykule na temat Search Engine Land. "[Strony internetowe, które są karane przez nową aktualizację] wydają się mieć treść na szeroki wachlarz tematów, które nie dodają całej tej wartości ponad to, co napisały już inne strony w branży", mówi w swojej książce.

Jeśli uważasz, że content marketing w postaci artykułów sponsorowanych nie umarł sprawdź ofertę naszego partnera gdzie znajdziecie setki serwisów internetowych (FusionPress) poukładanych według kategorii. 

Content Marketing zajmuje wiele form

Podczas gdy stara forma content marketingu mogła umrzeć, wysokiej jakości content marketing jest w swoim zenicie. Google nagradza strony internetowe, które nieustannie produkują pomocne treści, a kupujący doceniają bezstronne informacje, które pomagają w procesie badań. Nie musi to jednak mieć formy bloga - wysokiej jakości treści mogą mieć postać filarów, podcastów, filmów na YouTube i wielu innych opcji medialnych. Jeśli chodzi o formaty marketingu treści, niebo jest granicą.

Z content marketingiem żywym i dobrze, bawcie się dobrze z nim! Twórz filmy, podcasty, długie historie i nie tylko - o ile jest to pomocne dla Twoich klientów.=

Zobacz