Mobilna gastronomia pozwala odkrywać nowe smaki. Taki biznes łatwo dopasować do potrzeb rynku i klientów. Możesz oferować im nie tylko burgery czy zapiekanki, ale także gorące zupy, dania z kuchni świata czy różnego rodzaju napoje np. lemoniady i kawy. Możliwości, jakie zapewniają wózki czy rowery gastronomiczne, są praktycznie nieograniczone. Wystarczy dobry plan, atrakcyjna lokalizacja i odpowiednie akcesoria, aby otworzyć własny biznes.
Mobilna gastronomia - co do niej zaliczamy?
Mobilna gastronomia to forma działalności, której założeniem jest sprzedaż potraw, przekąsek i napojów w różnych lokalizacjach. Odbywa się ona dzięki specjalnym pojazdom – są to food trucki, ale także specjalne przyczepy, wózki czy rowery gastronomiczne. Pozwalają one na sprzedaż lodów, ciepłych przekąsek czy kawy. Jest to także doskonały sposób na kontynuację dotychczasowej działalności np. w przypadku restauracji. Wystawienie przed lokal wózka, w którym odbywa się szybka sprzedaż przekąsek i napojów pozwala zdobyć nowych klientów.
Zalety mobilnej gastronomii to m.in. fakt, że niewielki pojazd możesz postawić w strategicznych miejscach miasta – tam, gdzie znajdują się klienci. W dużych miastach tego typu mała gastronomia ma często specjalnie wyznaczone lokalizacje. Mobilność sprawia jednak, że w razie potrzeby wózek gastronomiczny można przetransportować na festiwal czy inne wydarzenie odbywające się na świeżym powietrzu.
Co można sprzedawać w mobilnej gastronomii? Wyjaśniamy!
Zastanawiasz się nad prowadzeniem własnego biznesu i zainteresowała Cię mobilna gastronomia? Tego typu działalność ma mnóstwo zalet. Twoja oferta powinna być jednak dopasowana do klienta i odróżniać się od tego, co proponuje konkurencja. Konieczny jest także dobrze wyposażony pojazd lub rower gastronomiczny, w zależności od tego, co sprzedajesz.
Jakie produkty możesz oferować? Mobilna gastronomia to:
-
burgery,
-
hot-dogi,
-
zapiekanki,
-
lody,
-
naleśniki,
-
gofry.
Jedzenie to jednak nie wszystko. Warto wyróżnić się, aby zdobyć klientów. Dobrym pomysłem na biznes jest sprzedaż ciepłych i zimnych napojów:
-
kawy,
-
lemoniady,
-
świeżo wyciskanych soków,
-
smoothie.
Jak zacząć prowadzić mobilną gastronomię? Sprawdź, co jest potrzebne na start!
Jeżeli interesuje Cię mobilna gastronomia i uważasz, że to pomysł na biznes dla Ciebie – zacznij działać. Plusem w tym przypadku są dużo niższe koszty prowadzenia działalności, ponieważ nie musisz przejmować się lokalem. Nie będzie Ci także potrzebne zezwolenie właściciela nieruchomości na prowadzenie konkretnego biznesu.
-
Pierwszym krokiem będzie założenie firmy. Chcąc sprzedawać jedzenie, powinieneś uzyskać także odpowiednie pozwolenia m.in. z sanepidu. Twoi pracownicy muszą mieć również badania sanitarno-epidemiologiczne.
-
Kolejny etap to lokalizacja, gdzie stanie Twoja mobilna gastronomia czy rower gastronomiczny. Jeżeli będzie to stały punkt, konieczne może okazać się uzyskanie stosownego pozwolenia na biznes w danym miejscu lub na handel uliczny.
Ważny będzie także profesjonalny sprzęt do mobilnej gastronomii. Możesz zdecydować się na różnego rodzaju pojazdy np. wózki i rowery gastronomiczne. Znajdziesz je w ofercie Food Bike, podobnie jak dostosowane do nich akcesoria. W przypadku sprzedaży lodów będą to np. kuwety cylindryczne czy konserwatory do lodów. Oprócz standardowej oferty wyposażenia, która spełnia wszelkie normy, możesz także dopasować sprzęt do własnych preferencji.
Poznaj pełną ofertę Food Bike, znajdź odpowiednie wyposażenie do swojej mobilnej gastronomii i dopasuj swoją ofertę do klientów, osiągając sukces w branży!
Artykuł partnera
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...