Na rynku platform e-commerce mamy spory wybór dostępnych narzędzi o różnym zestawie funkcjonalności. Które jest idealne dla startujących sklepów internetowych, który jest prostszy w obsłudze, a który lepiej się pozycjonuje? Odpowiedzi na te i inne pytania uzyskasz w dzisiejszym artykule. Zacznijmy od tego dlaczego akurat te dwa systemy e-commerce porównuję, a na przykład nie Prestashop?
Najlepszymi systemami opensource dla sklepów internetowych to Magento i Opencart. Są to dwa skrajnie różne systemy, wypełniające praktycznie wszystkie potrzeby użytkowników sieci, chcących otworzyć sklep internetowy. Opencart to ostatni z nich, który zdobył nagrodę na najlepszy system e-commerce opensource. Ale za nim wysnujemy wnioski, który z nich jest lepszy, przedstawmy każdego z nich.
Tworzenie sklepu internetowego z Opencart
Tworzenie sklepu internetowego na tym systemie to świetny wybór. Opencart to świetny system, który odnalazł złoty środek, pomiędzy funkcjonalnością, a prostotą obsługi. Startowy pakiet funkcjonalności jest wystarczający nawet na polski rynek e-commerce. Ma mnóstwo rozszerzeń w tym setki darmowych, co czyni go najtańszym systemem w rozbudowie.
Opencart to nie tylko świetnie wyważona funkcjonalność do obsługi sklepu internetowego. Posiada również najszybszy silnik przetwarzania szat graficznych, jakim jest TWIG. Lekkość kodu oraz silnik TWIG czynią go również najszybszym profesjonalnym systemem dostępnym na rynku.
Opencart jest prosty w optymalizacji. Do porządnej optymalizacji nie potrzebuje żadnych dodatków. Do dodatkowej optymalizacji jak np. używanie formatów obrazów nowej generacji znajdziemy darmowe rozszerzenie.
Opencart wydaje się być świetnym wyborem dla startujących sprzedawców lub tych nastawionych na szybką promocję sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Zwolenników znajdzie również wśród przedsiębiorców szukających systemu taniego w rozbudowie.
Tworzenie sklepu internetowego z Magento
Magento to przeciwieństwo systemu Opencart. Świetnie jednak wypełnia ogromną przestrzeń oczekiwań użytkowników, jaką pozostawia Opencart. System Magento to najbardziej rozbudowana platforma e-commerce. Na starcie znajdziemy już wiele funkcji wspierających złożoną sprzedaż czy marketing. Magento używa wiele znanych sklepów internetowych.
Niestety bogata funkcjonalność ma swoje obciążenie. Magento jest wolniejszym systemem, który do tego używa już starego silnika przetwarzania szablonów SMARTY. Bogata funkcjonalność wymaga od administratora sklepu internetowego, umieszczenia go na mocnym serwerze.
Jest też najtrudniejszym w obsłudze sklepem internetowym. Bogata funkcjonalność powoduje, że wiele użytkowników gubi się, w nim. Wiele wiodących marek działających na Magento mają od obsługi sklepu internetowego własnych pracowników.
Tworzyć sklep internetowy na Magento czy Opencart?
Wybór powinien być uzależniony od potrzeb. Jeżeli szukasz szybkiego, elastycznego sklepu internetowego, który będziesz sam obsługiwał, wybierz system Opencart. Odwdzięczy się, krótkim czasem nauki, stabilnością oraz łatwym pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych.
Jeżeli zamierzasz do obsługi sklepu internetowego zatrudnić informatyka oraz marketingowca. To najlepszym wyborem będzie stworzenie sklepu internetowego w oparciu o Magento. Dwóch pracowników zdziała cuda na takiej platformie, a Twój biznes będzie oferował nietypowe rozwiązania w sprzedaży.
Podsumowując sklep internetowy działający na platformie Opencart jest świetnym rozwiązaniem dla małych firm, gdzie to właściciel zajmuje się większością działań związanymi ze sprzedażą. Magento polecany jest większym firmą, gdzie do obsługi sklepu internetowego zatrudnia się pracowników.
Artykuł partnera
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...