Monitoring IP zapewnia większą elastyczność w instalacji niż odpowiednik analogowy. Dzięki temu sprawdzi się zarówno w domach, jak i dużych firmach. Ponadto oferuje on wyższą rozdzielczość obrazu, co przekłada się na większą szczegółowość nagrania. Kamery IP zazwyczaj korzystają z sieci WiFi, ale można je też podłączyć za pomocą switcha PoE. Sprawdź, co powinieneś o nich wiedzieć!
Monitoring IP – najważniejsze zalety
Nowoczesne urządzenia wspierają technologię PoE, wówczas mogą być zasilane za pomocą switcha, który służy jednocześnie do przesyłania danych. Dzięki temu znacznie ułatwiają montaż i rozbudowę monitoringu IP. Jeśli chcemy kontrolować większy obszar, ale nie możemy sobie pozwolić na zakup kilku kamer, zdecydujmy się na modele obrotowe. Można nimi wygodnie sterować w płaszczyźnie bocznej i pionowej. Wielu producentów proponuje kamery z czujką ruchu, która automatycznie włącza nagrywanie po wykryciu intruza. Należy zaznaczyć, że popularne modele odróżniają pojazdy i ludzi od zwierząt, czy liści. Takie rozwiązanie zapobiega fałszywym alarmom. Jeśli urządzenie wykryje zagrożenie, wyśle powiadomienie na telefon. Dzięki temu możemy sprawdzić, co dzieje się w obiekcie i w razie potrzeby wezwać odpowiednie służby.
Zestaw do monitoringu – czym kierować się przy zakupie?
Podczas porównywania ofert nie kierujmy się wyłącznie ceną. Przede wszystkim zwróćmy uwagę na szybkość nagrywania, standard kompresji danych i rozdzielczość. Zastanówmy się, czy chcemy zamontować kamery kopułkowe, czy tubowe. Pierwszy model został zaprojektowany z myślą o osobach, którym zależy na dyskrecji. Urządzenie najczęściej montuje się pod sufitem. Z kolei kamery tubowe nie tylko rejestrują obraz, lecz także pełnią funkcję odstraszającą. Wybór systemu monitoringu zależy od celu montażu, wymaganego poziomu bezpieczeństwa, dostępnego budżetu i specyfiki chronionego obiektu. Jeśli chcemy zainstalować go w biurowcach, galeriach handlowych, zakładach produkcyjnych, czy na osiedlach, zwróćmy uwagę, czy urządzenia umożliwiają liczenie ludzi. Takie rozwiązanie pozwala lepiej kontrolować ruch.
Zestawy do monitoringu – o czym warto pamiętać?
System kamer IP może być scentralizowany, co oznacza, że wymaga on instalacji rejestratora sieciowego. Urządzenie służy do zapisu obrazu i dźwięku, a także przeglądania nagrań. Takie rozwiązanie sprawdzi się doskonale wtedy, gdy chcemy zintegrować monitoring z zestawem alarmowym i systemem RFID. Nie zawsze jednak potrzebujemy rejestratora. Kamery IP są wyposażone w interfejs WEB, który pozwala na swobodną konfigurację urządzeń. W tym przypadku nagrania są przechowywane w chmurze lub na karcie microSD. Jeśli zdecydujemy się na kamery bezprzewodowe, upewnijmy się, że mamy szybkie i stabilne łącze internetowe. Oprócz tego zadbajmy o zabezpieczenia przed cyberatakiem.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie kamery?
Profesjonalne kamery IP oferują wysoką jakość obrazu, dzięki czemu ułatwiają odczytywanie tablic rejestracyjnych lub identyfikację sprawcy. Coraz więcej modeli jest wyposażonych w slot na kartę microSD. W ten sposób zyskujemy pewność, że sprzęt będzie cały czas nagrywał, nawet w przypadku awarii rejestratora, czy przerw w dostawie prądu. Nowoczesne urządzenia posiadają wbudowany głośnik i mikrofon, tym samym pozwalają na rozmowę z osobą przebywającą w pobliżu kamery. Zanim wybierzemy kamerę, zwróćmy uwagę, czy została wyposażona w funkcję motozoom. Umożliwia ona swobodne sterowanie kąta widzenia i ustawień pola. Niektóre urządzenia mają wbudowany promiennik podczerwieni, który zapewnia wyraźny obraz nawet w całkowitych ciemnościach. Ponadto kamery IP mają intuicyjny interfejs, dzięki czemu możemy je skonfigurować według potrzeb. Systemy monitoringu IP są droższe niż odpowiedniki analogowe, należy jednak traktować je jako długoterminową inwestycję. Jeśli potrzebujesz pomocy w doborze odpowiednich kamer, skontaktujmy się z doradcami sklepu EC System. Profesjonaliści podpowiedzą, które urządzenia spełnią Twoje potrzeby.
Artykuł partnera
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...