Nowości
Różne

Pozycjonowanie szerokie – co warto wiedzieć?

Pozycjonowanie szerokie cieszy się rosnącym zainteresowaniem, ponieważ pozwala skutecznie wypromować precyzyjne frazy i dostarczyć Klientom dokładnie tego, czego potrzebują. Strategia ta doskonale sprawdza się dla sklepów internetowych, rozbudowanych portali oraz jako wsparcie pozycjonowania bloga podpiętego pod firmową stronę. Dowiedz się, na czym dokładnie polega pozycjonowanie szerokie, jako korzyści płyną z wyboru takiej strategii i kiedy warto ją wybrać.

Na czym polega pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie (znane także jako long tail lub „długi ogon”) to promocja strony na wiele różnych fraz. Frazy najczęściej są bardzo precyzyjne, dlatego zawierają kilka lub nawet kilkanaście wyrazów. Mogą one opisywać wygląd i parametry produktów, cechy usług czy odpowiadać na konkretne pytanie wpisywane przez Internautę. Dobór fraz z „długiego ogona” pozwala dotrzeć do odbiorców, którzy bardzo dokładnie wiedzą, czego w danej chwili poszukują i precyzyjnie wpisują zapytanie, aby uzyskać najbardziej trafną odpowiedź. Pozycjonowanie szerokie najczęściej pozwala szybciej uzyskać wysokie wyniki w SERPACH, ponieważ frazy są mniej konkurencyjne. Dobrze przekłada się ono na brak odrzuceń strony i konwersję, ponieważ użytkownik otrzymuje dokładnie to, czego poszukuje, dlatego jest bardziej skłonny do zakupu (zamówić produkt lub skorzystać z usługi).

Pozycjonowanie szerokie krok po kroku

W pozycjonowaniu typu long tail bardzo ważna jest odpowiednia rozbudowa serwisu. Należy podzielić stronę na działy główne, podstrony tematyczne i strony z konkretnymi produktami. Techniki działania są podobne do tych stosowanych w tradycyjnym pozycjonowaniu.
Ważna jest odpowiednia optymalizacja serwisu (poprawienie błędów technicznych, sprawdzenie zawartości strony pod kątem wybranych fraz, zastosowanie odpowiednich znaczników semantycznych). Kolejnym krokiem jest linkowanie wewnętrzne, które pozwoli połączyć poszczególne sekcje strony, kategorie i produkty, artykuły tematyczne na firmowym blogu. Zastosowanie linkowania wewnętrznego przyspiesza indeksację i jest premiowane przez Google. Następnie należy pozyskiwać wartościowe linki zewnętrzne. Pod stronę warto podpiąć również bloga z wartościowym contentem, zoptymalizowanym pod wybrane przez nas frazy (treści z bloga często są udostępniane w Social Mediach, dzięki czemu zdobędziemy nowe, naturalne linki).

Jakie korzyści płyną z pozycjonowania szerokiego?

Taka strategia pozwala szybko zwiększyć widoczność serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania, ponieważ konkurencja na frazy typu long tail jest mniejsza. Pozycjonowanie szerokie pozwala wybrać sprecyzowane słowa kluczowe dopasowane do naszej oferty, które nie tylko przyciągną na stronę nowych użytkowników, ale i mogą przełożyć się na konwersję. Bardzo często Internauci, którzy wpisują precyzyjne zapytanie, już zapoznali się z różnymi ofertami, a teraz chcą zamówić określony produkt. Pozycjonowanie na „długi ogon” pierwsze efekty może dać już po kilku tygodniach od rozpoczęcia działań (przy pozycjonowaniu klasycznym często jest to nawet kilka miesięcy).
Taka strategia wiąże się również z projektowaniem witryny, która jest nie tylko przyjazna dla robotów Google, ale i dla użytkowników. Podział na kategorie i podkategorie, zamieszczanie szczegółowych opisów produktów, rozbudowana treść poradnikowa na blogu oraz linki wewnętrzne ułatwiają odbiorcom korzystanie z serwisu.

Kiedy wybrać pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie typu long tail doskonale sprawdza się dla dużych sklepów internetowych oferujących wiele produktów. W naturalny sposób wykorzystują je również serwisy informacyjne i publicystyczne, portale z recenzjami, rozbudowane blogi czy serwisy ogłoszeniowe.

Zobacz