Praktycznie nie ma już firm nieposiadających własnych stron www. Współczesne przedsiębiorstwa, aby utrzymać się na rynku i mieć klientów, musiały przenieść swoje działania do internetu i wykorzystać możliwości, jakie daje globalna sieć. By działać efektywnie, należy jasno zdefiniować cele i konsekwentnie dążyć do ich realizacji. Jednym z kluczowych aspektów jest opracowanie właściwej strategii content marketingowej, dostosowanej do e-konsumentów.
Cele współczesnego przedsiębiorstwa
Współczesne firmy działające na rynku e-usług muszą skoncentrować się na opracowaniu metod skutecznego dotarcia do potencjalnych klientów. Jak to osiągnąć? Najważniejsze jest:
-
zbudowanie wiarygodności – prezentowanie przedsiębiorstwa, jako partnera godnego zaufania,
-
chwytanie i utrzymywanie uwagi odbiorców – współczesny konsument jest bardzo niecierpliwy i szybko się nudzi. Kluczem do sukcesu jest zainteresowanie go zawartością strony internetowej lub fanpage’a i zatrzymanie jego uwagi,
-
podtrzymanie relacji z klientami po dokonaniu zakupu – zadowolony klient nie tylko wróci do firmy, będzie ją również polecał innym – znajomym i rodzinie. Dlatego ważne jest, aby zaglądał na stronę przedsiębiorstwa – był w kontakcie nawet wtedy, gdy nie planuje kolejnych zakupów.
-
zwiększenie współczynnika konwersji z ruchu SEO – podejmowane przez firmę działania powinny być skuteczne – wywierać wpływ na klienta i mobilizować go do podejmowania określonych zachowań: wejścia na stronę, polubienia, udostępnienia treści, czy wreszcie dokonania zakupu.
Najlepszą metodą na dotarcie do odbiorców jest przygotowanie odpowiedniej strategii w obszarze content marketingu. Odpowiednio napisaną treść można wykorzystać na pozyskanie klienta, reklamując ją np. w mediach społecznościowych itp.
Ustalenie celu kampanii marketingowej: budowanie wiarygodności
Opracowywanie firmowej kampanii należy zacząć od ustalenia jej głównego celu. Dobrym pomysłem będzie skoncentrowanie się na budowaniu wiarygodności przedsiębiorstwa. By to osiągnąć, należy tworzyć treści spójne z charakterystyką i wizerunkiem marki. W ten sposób wrażenia użytkownika będą takie same, niezależnie od tego, jakie wiadomości związane z przedsiębiorstwem będzie przeglądał. Przykład: jeśli dana firma deklaruje, że jest miłośnikiem zwierząt, na tym haśle buduje swój wizerunek, nie powinna więc pisać, lajkować i udostępniać artykułów o korzyściach, jakie wynikają z testowania kosmetyków na świnkach morskich. Marka, która kocha zwierzęta, nie może być w żaden sposób kojarzona z okrucieństwem wobec nich, ponieważ natychmiast straci wiarygodność. Więcej informacji na temat content marketingu można znaleźć na stronie: internetum.com.
Ustalenie konkretnego celu publikacji treści i konsekwentne podejmowanie działań, by ten cel osiągnąć, oznacza prowadzenie kampanii marketingowej na najwyższym poziomie z szacunkiem dla odbiorców. Nowocześni konsumenci doceniają lojalność marki, która priorytetowo traktuje ich potrzeby i poglądy oraz nieustannie ich zaskakuje.
Ciągłe pobudzanie zainteresowania u klientów
Przedsiębiorstwo powinno nieustannie ulepszać swoją strategię marketingową i pracować nad prezentowaniem wysokiej jakości treści w odpowiedni sposób. Internet wymusza na firmach ciągłą pracę – treści muszą regularnie ewoluować. Dobrym rozwiązaniem jest korzystanie z wiedzy eksperckiej i udostępnianie na firmowej stronie internetowej lub blogu najwyższej jakości informacji z wiarygodnych źródeł.
Efektywne wykorzystanie SEO – konwersja
SEO jest bardzo ważne, jednak istotne są treści publikowane przez przedsiębiorstwo, które muszą być na bardzo wysokim poziomie od pierwszego dnia prowadzenia kampanii marketingowej. Kluczowym zadaniem firmy jest utrzymanie standardu, jednocześnie zaskakując klienta i bawiąc go lub dostarczając mu rozrywki. Tylko w ten sposób przedsiębiorstwo ma szansę na konwersję.
Firma powinna również skoncentrować się na budowaniu lojalności odbiorców. Pomocne będzie podtrzymywanie kontaktu z tymi klientami, którzy już dokonali zakupu, wciąż jednak znajdują wartość w odwiedzaniu strony firmowej, subskrybowaniu newslettera lub obserwowaniu przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych.
Skuteczna strategia content marketingu jest długofalowa i skupia się na ciągłej ewaluacji treści. Dzięki temu możliwe jest utrzymanie stałego kontaktu z klientami i realizowanie podstawowych celów przedsiębiorstwa – docieranie do nowych konsumentów – potencjalnych odbiorców z produktami, które ci będą gotowi kupić.
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...