Agencje celne zajmują się reprezentowaniem przedsiębiorców przed urzędem celnym, w razie problemów z wysyłkami między państwami.
Agencje celne Gdynia
Agencje celne Gdynia to jedne z wielu rodzajów pomocy przy transporcie międzynarodowym, gdzie paczki przechodzą przez urząd celny. Do zadań agencji celnych w Gdyni należą między innymi:
- Doradztwo w sprawach związanych z przewozem i odprawami granicznymi
- Sporządzanie karnetów TIR
- Sporządzanie deklaracji INTRASTAT
- Przygotowanie stosownych dokumentów
Wiele agencji celnych w Gdyni posiada poza tym szereg usług, które obejmują:
- Transport lotniczy (który obejmuje usługi w relacjach: drzwi – drzwi, drzwi – lotnisko, lotnisko – drzwi, lotnisko – lotnisko)
- Transport morski (import i eksport wraz z obsługa celną przesyłek Pełnokontenerowych FCL i Drobnicowych LCL)
- Transport drogowy (który świadczy usługi w zakresie transportu drogowego międzynarodowego na terenie całej Europy czy przesyłek ekspresowych)
- Transport kolejowy (który jest idealną jest alternatywą m.in. transportu lotniczego)
- Usługi kurierskie
- AVI, czyli transport zwierząt
Każda agencja celna w Gdyni posiada swoje standardy i typy usług, dlatego warto przejrzeć oferty nim postanowi się wejść z kimś w współpracę.
Drogowy transport towarów
Jeśli chodzi o drogowy transport towarów, to obejmuje on takie obszary działania jak transport w Polsce, transport międzynarodowy, przechowywanie i magazynowanie towarów oraz usługi spedycyjne z celnymi.
Drogowy transport towarów obejmuje nie tylko standardowe paczki, lecz również towary niebezpieczne czy wrażliwe na temperaturę. Dzięki staraniom firm spedycyjnych i ich inwestycjom w dobry sprzęt, możemy cieszyć się np. zagranicznymi owocami czy mieć pewność, że przewożone materiały chemiczne nie przedostaną się w czasie jazdy na drogę, powodując zniszczenia.
Transport, a praca celnika
Zadaniem celnika jest nie dopuścić do przewiezienia zakazanych rzeczy do innego kraju. Bardzo często celnicy zwracają też uwagę na niektóre formy wysyłek i to, czy pokrywają się z rzeczywistością. W przypadku problemów lub niejasności, naliczane są dodatkowe opłaty celne, przy których mogą nam pomóc agencje.
Artykuł partnera
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...