Odpowiednio dobrane łącze internetowe to gwarancja wysokiego komfortu użytkowania sieci. Pytanie zatem, jaki Internet wybrać – stacjonarny czy mobilny – by móc cieszyć się ze sprawnie działającego łącza?
Osoby, które oczekują jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jaki Internet jest najlepszy, mogą poczuć się rozczarowane: jej udzielenie jest po prostu niemożliwe. W jednym przypadku najdogodniejszym rozwiązaniem będzie Internet mobilny, w innym natomiast Internet stacjonarny. Wynika to z faktu, że każda z tych opcji sprawdza się przy nieco innych potrzebach i innym sposobie korzystania z sieci. Niemniej jednak, analizując cechy charakterystyczne Internetu stacjonarnego oraz Internetu mobilnego można ocenić, który z nich i dla kogo będzie korzystniejszy.
Internet mobilny – dostępny w niemal każdym miejscu
Internet stacjonarny jest przypisany do konkretnego adresu, a więc można z niego korzystać wyłącznie w ściśle określonej lokalizacji. Oczywiście nie oznacza to, że trzeba łączyć się z nim przy pomocy kabli; dzięki sieci lokalnej WiFi jest to Internet bezprzewodowy, dostępny dla wszystkich znajdujących się w jego pobliżu urządzeń mobilnych. Co oczywiste jednak, pod względem potencjalnego obszaru działania, nie może się równać z Internetem mobilnym. Ten ostatni można użytkować dosłownie wszędzie, na przykład w parku, na działce czy w galerii handlowej – jedynym ograniczeniem jest zasięg.
Internet stacjonarny – niezawodne działanie i nieograniczony transfer
Internet stacjonarny działa tylko na określonym obszarze, ale pod kilkoma względami ma przewagę nad Internetem mobilnym. Przede wszystkim, zapewnia nieograniczony transfer danych, dzięki czemu można z niego swobodnie korzystać praktycznie cały czas. Dodatkowo gwarantuje wysoką przepustowość oraz stabilność łącza. Mimo że obecnie Internet mobilny również może mieć wysoką jakość działania, w każdym ze wspomnianych obszarów wypada zwykle nieco gorzej. Co najistotniejsze, w większości przypadków posiada ograniczony transfer danych; w zależności od oferty może być to 20, 30, 50 czy 100 GB; są też kosztowne propozycje nielimitowanego Internetu mobilnego, ale w praktyce i tutaj, przy bardzo aktywnym użytkowaniu, łącze z czasem zwalnia i przestaje płynnie działać.
Internet stacjonarny – dla kogo?
Internet stacjonarny powinni wybrać wszyscy ci, którzy potrzebują w swoim domu wydajnego i niezawodnego łącza. Sprawdzi się w przypadku graczy, grafików komputerowych czy osób zawierających transakcje na rynku finansowym. Powinna wybrać go również rodzina, która aktywnie korzysta z zasobów internetowych. Gdy kilku domowników regularnie ogląda filmy na HBO GO lub Netflixie, słucha muzyki czy przegląda Youtube’a, to zapotrzebowanie na transfer jest naprawdę duże. O ile Internet stacjonarny bez problemu zaspokoi potrzeby licznej rodziny, tak w przypadku Internetu mobilnego potrzebny byłby dostęp do dużego pakietu danych, a to oznaczałoby spore koszty.
Ze szczegółami atrakcyjnej oferty Internetu stacjonarnego można zapoznać się pod adresem: https://toya.net.pl/internet.
Internet mobilny to korzystne rozwiązanie dla osób, które potrzebują łącza wyłącznie dla siebie – wybór oferty z kilkudziesięcioma GB danych będzie dla nich w pełni wystarczający. Taki Internet jest oczywiście dobrym wyborem także dla tych, którzy często podróżują, regularnie zmieniają miejsce zamieszkania, czy też spędzają wiele czasu poza domem. Choć wiąże się on z pewnymi ograniczeniami, to jednak przy dobrym zasięgu oferuje jakość działania porównywalną do Internetu stacjonarnego. Warto też pamiętać, że jest to rodzaj Internetu bezprzewodowego, który można w dowolnych miejscach swobodnie udostępniać poprzez hotspot.
Materiał partnera
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...