Coraz więcej firm chcąc dostosować się do szybkiego rozwoju technologicznego, korzysta z przechowywania danych w tzw. „chmurze”. Zaczyna być ona podstawowym rozwiązaniem stosowanym w wielu obszarach działalności przedsiębiorstw, a także w wielu sektorach – od bankowości poprzez komunikację, aż do branż metalowych, min. CNC, dźwigowych, gastronomicznych, budowlanych. Jednym z ważniejszych elementów procesu biznesowego, w którym chmura z powodzeniem znajduje zastosowanie, wzmacniając konkurencyjność firmy jest obsługa klienta. Jak ją wykorzystać i jakie korzyści niesie to ze sobą?
„Chmura obliczeniowa” (tzw. Cloud Computing”) jest modelem przetwarzania danych w przestrzeni umożliwiającej przechowywanie dokumentów, zdjęć i plików. Do tej wirtualnej „przestrzeni” mamy dostęp w zasadzie z każdego miejsca i nośnika, który może połączyć się z Internetem. „Chmura” to jednak nie tylko wirtualny dysk, lecz także miejsce, które umożliwia korzystanie z usług i systemów internetowych. Zarówno pierwsze, jak i drugie zastosowanie sprawia, że „chmura” jest bardzo atrakcyjna dla przedsiębiorstw z różnych branż. Korzyści płynących z Cloud Computingu jest wiele.
Najważniejszą z nich jest znaczne ograniczenie kosztów (nawet o 30%), skalowalność i duży wpływ na wzrost konkurencyjności. Współdzielenie danych umożliwiające odpowiednim osobom dostęp do właściwych informacji w miejscu i momencie, w którym najbardziej ich potrzebują, przenosi działania firmy na wyższy poziom zarządzania przedsiębiorstwem. Dane gromadzone są w czasie rzeczywistym, przez co zawsze możliwy jest dostęp do aktualnych informacji i plików, a sposób ich gromadzenia pozwala na prowadzenie uporządkowanych baz danych.
Oznacza to szybszy dostęp do analiz, statystyk i raportów, które mogą być generowane automatycznie na podstawie najbardziej aktualnych danych. Pozwala to na objęcie odpowiedniej strategii biznesowej dostosowanej do obserwowanych trendów. Korzystanie z chmury w sposób widoczny usprawnia obsługę klienta, gwarantuje wysoką dostępność usług i zwiększa mobilność związaną z elastyczną reakcją na potrzeby klienta. Zalety Cloud Computingu wykorzystywane są przez przedsiębiorstwa świadome ich znacznego wpływu na podniesienie własnej konkurencyjności, usprawnienie działań i zwiększenie ilości wykonanych zleceń.
Zwiększenie przychodów, poprawa efektywności i wydajności, obniżenie kosztów oraz poprawa satysfakcji klienta należą do często wymienianych. Powyższe elementy sprawiają, że pracownik mobilny może poświęcić więcej czasu klientowi – zbudować relacje, pogłębić zaufanie i polecić kolejne usługi. Wdrożenie rozwiązania chmurowego pozwala ponadto zmniejszyć nakłady na zarządzanie systemem i administrację, obniżyć koszty sprzętu i skupić się na kluczowych działaniach z punktu widzenia sukcesu rynkowego.
- Oferujemy wysokiej klasy centrum danych oraz najnowocześniejszą platformę firmy Microsoft, jak i jeden z najlepszych systemów w klasie Cloud Computingu – mówi Bożena Kruk, członek zarządu Luceos Intelligence, firmy oferującej rozwiązanie do zarządzania serwisem mobilnym Luceos Smart Service Management. – Procedury dostępu oparte są na polityce bezpieczeństwa zapewniającej szyfrowanie danych, blokady dostępów, monitoring, kontrolę każdego z elementów systemu oraz wielokrotną redundancję kopii bezpieczeństwa, połączeń z Internetem i źródeł energii – dodaje.
Korzyści z wdrożenia usług chmurowych to przede wszystkim wzrost szybkości i elastyczności wykonywanych serwisów oraz ich liczby (nawet o 20%), znaczna oszczędność i zwiększenie zysku przedsiębiorstwa (o 14%). Klient zadowolony ze sprawnej i zaawansowanej technologicznie obsługi chętniej poleci jej usługi w swoim biznesowym otoczeniu.
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...