Wyskakujące reklamy pojawiają się na wielu stronach internetowych i niejednokrotnie mocno nas denerwują, sprawiając, że przeglądanie Sieci staje się wolniejsze, mniej płynne i po prostu niewygodne. Reklamy, w których przemieszcza się krzyżyk umożliwiający ich zamknięcie, są trudne do wyłączenia i potrafią doprowadzić nas do szału.
Okazuje się jednak, że są one jak najbardziej potrzebne – wyskakujące reklamy dają nam możliwość np. oglądania za darmo treści, za które normalnie musielibyśmy płacić. Czy możemy jednak je zablokować? Jakie są ich zalety?
Wady i zalety wyskakujących reklam
Podstawową wadą tego typu treści reklamowych jest samo to, że pojawiają się nagle, znienacka i trudno się ich pozbyć. Często wraz z reklamą pojawia się głośny dźwięk, który może nas nie tylko zaskoczyć, ale również – jeśli mamy ustawiony wysoki poziom głośności – wystraszyć. Nic więc dziwnego, że są one tak bardzo irytujące.
Do wad wyskakujących reklam można bez wątpienia zaliczyć również fakt, iż często są one wykorzystywane w cyberprzestępczości. Hakerzy umieszczają w tego typu banerach wirusy. Łatwo zainfekować nimi urządzenie, bo w poszukiwaniu uciekającego krzyżyka można przypadkiem kliknąć w odnośnik. W niektórych przypadkach wystarczy nawet samo wyświetlenie się wyskakującej reklamy, by wirus pojawił się na naszym urządzeniu.
Jeżeli zaś chodzi o plusy wyskakujących reklam, to jak najbardziej – istnieją! Niekwestionowaną zaletą ich obecności, jest fakt, iż dzięki nim mamy nielimitowany i bezpłatny dostęp do wielu treści. To doskonałe rozwiązanie dla osób, które nie chcą korzystać z płatnych serwisów bez ponoszenia dodatkowych opłat.
Blokada wyskakujących reklam – czy warto?
Blokada takich treści bez wątpienia zaoszczędzi nam nerwów i pozwoli upłynnić korzystanie z internetu. Kolorowe, głośne reklamy nie będą nas rozpraszać ani przeszkadzać, odwracając naszą uwagę od pożądanych treści. Strony będą otwierać się zdecydowanie szybciej, a my będziemy mogli zaoszczędzić na przesyle danych – warto wiedzieć, że pobieranie reklam pobiera mnóstwo danych i spowalnia ładowanie się stron. Więcej na temat tego jak blokować wyskakujące reklamy można przeczytać tutaj: https://android.com.pl/porady/175538-wyskakujace-reklamy/.
Nie każda reklama będzie zbawienna
Blokady wyskakujących reklam bywają kapryśne. Nie każda z nich unieszkodliwi każdy typ reklamy – wszystko zależy bowiem od umów z danymi firmami (niektóre płacą za to, by ich treści nie mogły podlegać blokadom). Jeśli więc chcemy zdecydować się na jakieś oprogramowanie – nierzadko płatne – warto najpierw dokładnie zapoznać się z regulaminem i upewnić się, że zakres użytkowania obejmie również to, co nas interesuje. Nie warto inwestować w coś, co wyeliminuje jedynie część reklam, których chcemy się pozbyć – nawet, jeśli będzie to darmowy program.
Szczególną uwagę należy zachować przy smartfonowych aplikacjach blokujących wyskakujące reklamy – nie wszystkie mogą je blokować. Niektóre sprawią, że reklamy będą niewidoczne, ale nie zmniejszy to poboru danych.
Artykuł sponsorowany
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...