Ceny składek ubezpieczeniowych to istotny składnik kosztów każdej firmy, której działalność opiera się na eksploatacji floty pojazdów. Ubezpieczyciele coraz chętniej spoglądają w stronę sposobu użytkowania pojazdu i stylu jazdy - sprawdzą to za pomocą systemów monitorowania pojazdów.
Składki na ubezpieczenie auta naliczane są na podstawie wielu kryteriów m.in. parametrów pojazdu czy szkodowości kierowcy. Coraz większą rolę odgrywa tutaj monitoring. Niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe wprowadziły obniżone składki polis dla firm, które wyposażyły swoje floty w system monitoringu i zgodziły się na udostępnienie ubezpieczycielowi danych na temat stylu jazdy kierowców.
Styl jazdy wpłynie na koszt OC
Według danych udostępnionych przez Komendę Główną Policji w raporcie „Wypadki Drogowe w Polsce w 2016 roku”, liczba pojazdów ciężarowych w kraju sięga blisko 3,1 miliona sztuk. Wypadki z ich udziałem, kiedy to kierowca ciężarówki jest sprawcą, to mniej niż 8% ogółu wydarzeń drogowych. Dla porównania – kierujący pojazdami osobowymi są sprawcami ponad 75% wypadków drogowych. Wynika z tego, że zawodowi kierowcy samochodów jeżdżą bezpieczniej niż pozostałe grupy kierujących – ma to wpływ na wysokość składki ubezpieczeniowej. Udostępniając dane na temat stylu jazdy, będzie można ją dodatkowo obniżyć, ale mimo wszystko wypadki się zdarzają. W dochodzeniu praw w problematycznych przypadkach, pomocnym rozwiązaniem może okazać się system Vehicle Tracking uzupełniony o system kamer przemysłowych. Szerzej opisany jest on na stronie firmy Vision Track: https://www.visiontrack.com/vehicle-tracking-systems/.
Monitoring z kamerą – i wszystko jasne
Oprócz standardowej telematyki, w pojeździe montuje się od 1 do 24 kamer monitorujących sytuację dookoła i wewnątrz pojazdu. Standardem są już kamery czołowe. Całość systemu oparta jest o łączność bezprzewodową i „chmurę informatyczną” Microsoftu; to zapewnia dostęp do danych z telematyki i wideo na żywo, jak też do nagrań archiwalnych. W sytuacjach spornych materiał wideo stanowi istotny argument w procesie dochodzenia swoich praw. Doświadczenia firmy na innych rynkach dowodzą, że wideomonitoring jest niezastąpionym narzędziem w rozwiązywaniu sporów dotyczących problematycznych zgłoszeń. Oprócz funkcji dowodowej, wideomonitoring działa także prewencyjnie. Dzięki instalacji kamer, firma może wprowadzić funkcje wykrywania np. rowerzystów oraz ostrzegania przed kolizją, co – oprócz standardowej dziś kamery cofania – istotnie wpływa na komfort i bezpieczeństwo pracy kierowcy.
Naturalnie najważniejszy w tym wszystkim jest człowiek. Umiejętności kierowcy decydują o zachowaniu w sytuacji niebezpiecznej. Funkcje wideomonitoringu pojazdu wspomagające kierowcę z pewnością poprawią jego wydajność i jakość pracy oraz bezpieczeństwo jego samego.
Materiał zewnętrzny
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...