Jak często odbiorcy korzystają z udostępnianych przez sklepy internetowe programów lojalnościowych? Czy przystąpienie do programu daje klientom wymierne korzyści? Zanim wdrożysz do swojego sklepu mechanizm programu lojalnościowego warto zastanowić się, co tak naprawdę interesuje Twoich klientów, jakie profity zainteresują potencjalnych odbiorców i jakie korzyści niesie za sobą przystąpienie do programu. To niewątpliwie jeden ze sposobów na utrzymanie klienta. Zasady programu muszą być jednak jasne i przejrzyste.
Jakie możliwości daje udział w programie lojalnościowym?
Programy lojalnościowe czy afiliacyjne mają na celu niewątpliwie przyciągnięcie do sklepu internetowego nowych odbiorców, a tym samym zwiększenie sprzedaży produktów czy usług. Aby jednak ich skuteczność była wysoka konieczne jest dobranie takich profitów wynikających z przystąpienia do programu, które będą się wydawać odbiorcom lukratywne i opłacalne. Najczęstszą formą funkcjonowania programów lojalnościowych jest naliczanie punktów za zrealizowane zakupy. Określona wysokość punktów pozwala na odebranie rabatu możliwego do wykorzystania przy kolejnych zakupach lub nagrody rzeczowej. Z dołączeniem do programu mogą wiązać się jeszcze inne, dodatkowe profity, takie jak darmowa dostawa dla członków programu, szybszy dostęp przed resztą użytkowników do rabatów i promocji, dodatkowe nagrody wynikające z podejmowanych przez firmy współprac z innymi podmiotami na rynku.
Jasne zasady programów lojalnościowych.
Niezwykle ważnym punktem wprowadzenia programu lojalnościowego do swojej firmy jest określenie jasnych i przejrzystych zasad działania takiego programu. Konieczne jest stworzenie regulaminu, do którego w przypadku problemów zarówno jedna, jak i druga strona mogą się odnieść i na który mogą się powołać. Przejrzyste zasady pozwolą uniknąć nieporozumień i niezrozumiałych wytycznych związanych z gromadzeniem punktów lub odebraniem nagrody. O każdej zmianie regulaminu lub zasad funkcjonowania programu i zdobywania punktów koniecznie trzeba poinformować członków programu.
Jaki jest cel tworzenia programów lojalnościowych?
Sama nazwa programu zawiera w sobie słowo "lojalność". Jak więc wynika z nazwy, program ten ma na celu przywiązanie klientów do marki i stworzenie więzi polegającej na obopólnych korzyściach - klient jest nagradzany za dokonane zakupy, a firma podnosi sprzedaż. Dodatkowym profitem, jaki dzięki wprowadzaniu programów lojalnościowych zyskują przedsiębiorcy jest dotarcie do nowych odbiorców, którzy zachęceni atrakcyjnym systemem nagradzania zaczynają korzystać z oferty sklepu. Programy lojalnościowe tworzą więź z klientem budując tym samym pozytywny wizerunek firmy w oczach klienta, co przekłada się na szereg pozytywnych opinii wystawianych przez odbiorców.
Eksperci z Rating Captain zajmujący się monitoringiem opinii w sieci zaznaczają, jak ważna jest opinia klienta w całym procesie budowania wizerunku i oferowanych przez firmę produktów. Dzięki aplikacji stworzonej przez Rating Captain i jej możliwościom związanym z określeniem, która ocena jest negatywna, możesz wysłać do niezadowolonych klientów kupon rabatowy na zakupy w Twoim sklepie. Takie działania potwierdzają, jak chętnie klienci wracają do firm i odbudowują ich zaufanie dzięki spersonalizowanym rabatom, jakie w ramach zadośćuczynienia mogą uzyskać od firmy. Taka sama zasada obowiązuje w przypadku programów lojalnościowych - stali klienci otrzymujący profity za zrealizowane zamówienia łatwiej wybaczają firmie potknięcia i nie wystawiają opinii zbyt pochopnie.
Materiał partnera zewnętrznego
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...