W dobie kwitnącego handlu przez internet przeciętnemu użytkownikowi internetu coraz trudniej jest znaleźć nabywcę na produkt, który pragnie sprzedać. Sieć pełna jest ogłoszeń typu kupię, zamienię, oddam za darmo. Jak więc wyróżnić się pośród innych, zdobyć zainteresowanie i zatrzymać klienta przy sobie? Wykorzystaj poniższe rady, aby tworzyć najbardziej efektywne ogłoszenia sprzedaży w internecie!
Kupujemy oczami, czyli dlaczego zdjęcia są najważniejsze
Udane zdjęcie produktowe to klucz do dużej liczby odsłon, a tym samym do dużego zainteresowania konsumentów. To pierwszy etap tworzenia ogłoszenia, dzięki któremu mamy szansę przyciągnąć kupującego, zachęcić go do kliknięcia i odczytania treści oferty. Fotografia powinna być zatem atrakcyjna, wyraźna i przemyślana. Niezwykle istotne jest odpowiednie wyeksponowanie produktu, zadbanie o ładne tło i optymalne oświetlenie. Zdjęcia muszą ukazywać przedmiot w sposób realny - nie mogą przekłamywać rzeczywistości. Warto jednak dopilnować, aby jednocześnie prezentowały produkt z jak najlepszej strony. Poza tym, fotografii powinno być wiele. Zwiększa to bowiem zaufanie kupującego i zastępuje mu możliwość osobistego obejrzenia przedmiotu. Szczególnie ważne jest uwiecznienie wszelkich wad, uszkodzeń i defektów produktu - ukrywanie ich nie ma sensu, gdyż niezadowolony z zakupu klient zwróci artykuł i wyrazi negatywną opinię na forum publicznym, odstraszając innych kupujących.
Jak napisać ogłoszenie, które przyciąga klientów?
Na treść ogłoszenia sprzedaży składa się również tytuł/nazwa produktu. Ta powinna być jak najbardziej zwięzła i rzeczowa, bowiem umieszczone w niej słowa mają wpływ na jej pozycję w wyszukiwarkach. Ogłoszenie nie musi być płatne, aby umożliwić nam skuteczną sprzedaż. Możemy bez większego wysiłku zadbać samodzielnie o swój sukces - wystarczy pomyśleć, co zachęci klienta do zakupu. Darmowe ogłoszenia są bardzo popularne, dlatego poza dobrym zdjęciem produktu i nadaniem ofercie strategicznego tytułu niezwykle istotna jest przekonująca treść. Przed jej napisaniem warto zastanowić się nad potrzebami konsumenta, aby napisać ogłoszenie stworzone nie "pod przedmiot", który sprzedajemy, lecz "pod oczekiwania" osoby, która ma go kupić. W treści odpowiedzmy zatem na takie pytania, jak:
- jakie zalety ma sprzedawany artykuł,
- jakie korzyści płyną z zakupu danego produktu,
- jak zakup danego produktu może wpłynąć na samopoczucie kupującego, w czym może mu pomóc, co ułatwić.
Każde ogłoszenie napisane w ten sposób będzie dla kupującego bardziej osobiste, a przez to wyjątkowe. Jeśli przedmiot i jego cena będą dla niego odpowiednie, z pewnością zainteresuje się daną ofertą bardziej niż tymi, w których opisane będą jedynie podstawowe cechy produktu. Zaufanie zdobywamy także poprzez informowanie konsumenta o przyczynie sprzedaży danego artykułu. Jeśli taka informacja się nie pojawia, klient może na siłę poszukiwać w przedmiocie ukrytych wad lub doszukiwać się innych zależności pomiędzy niską ceną, a kondycją czy jakością produktu.
Sprzedawanie przez internet to doskonały sposób na pozbywanie się niepotrzebnych nam przedmiotów z zyskiem. Korzystając z darmowych ogłoszeń warto jednak wiedzieć, jak wyróżnić swoją ofertę wśród innych, aby sprzedaż przebiegała szybko i zawsze kończyła się sukcesem. Efektowne zdjęcie i atrakcyjna treść są zatem elementami, na których należy skupić całą swoją uwagę.
Artykuł partnera
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...