Jaka będzie kosiarka przyszłości? Na pewno nie będzie wyglądała tak jak teraz obecne w sklepach. Przyszłość to tzw. urządzenia inteligentne. Pracują same nawet gdy nas nie ma w pobliżu. Już teraz są dostępne aplikacje, które pozwalają sterować urządzeniami z odległości.
- W najbliższej przyszłości urządzenia zmienią się bardzo. Będą bardziej inteligentne i będą odpowiadały na potrzeby użytkownika. Urządzenia będzie moż
na blokować i odblokowywać w danej chwili. Będziemy mogli z odległości sprawdzić jak pracuje nasza kosiarka w ogrodzie – mówi newsrm.tv Maciej Konieczny, manager ds. sprzedaży i marketingu w firmie Husqvarna.
Już teraz dostępne są aplikacje, które pozwalają zlecić pracę kosiarce do trawy. Możemy zdalnie sprawdzić gdzie jest, co robi i na tym nie koniec zapewnia Maciej Konieczny: – Jeżeli tylko zmienią się warunki pogodowe np. zacznie padać możemy kosiarce zlecić powrót do garażu. Przyszłość to m. in. rzeczywistość rozszerzona np. nożyce do żywopłotu wyposażone w osłonę twarzy, na której operator będzie mógł obserwować parametry maszyny.
Rozwiązania technologiczne w inteligentnych miastach to nie tylko poprawa komfortu życia jego mieszkańców. To także zwiększenie wydajności pracy i nowoczesne rozwiązania dla biznesu. Technologia pozwala nam dziś na tworzenie maszyn, które komunikują się z nami i usprawniają nasze życie.
Przykład? Prototyp inteligentnej baterii litowej ze zintegrowanym modułem Bluetooth („connected battery”). Inteligenta bateria pozwoli użytkownikowi maszyn zbierać cenne informacje o ich działaniu w czasie rzeczywistym. Dodatkowo baterię można połączyć ze smartfonem lub smartwatchem w celu przesyłania informacji operatorowi danego sprzętu lub pozostałym członkom jego zespołu np. innym operatorom, managerom, technikom, czy dilerom.
Dzięki możliwościom przesyłania danych w czasie rzeczywistym, firmy zajmujące się architekturą krajobrazu mogą zmaksymalizować produktywność swoich narzędzi i pracowników. Koniec z przestojami i nieoczekiwanymi przeglądami parku maszyn. Urządzenie same poinformuje managera lub technika o konieczności przeprowadzenia niezbędnych napraw i konserwacji.
Operator zyska możliwość doskonalenia swoich umiejętności dzięki informacjom zwrotnym pobieranym z urządzenia. Inteligentne rozwiązania zwiększają także bezpieczeństwo zarówno przed kradzieżą, jak i przed skorzystaniem z maszyny przez niepowołane osoby. Dodatkowo od teraz członkowie zespołów będą mogli się lepiej ze sobą komunikować, a osoba zarządzająca lepiej zaplanować dzień pracy.
Źródło:newsrm.tv
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...