Dzięki pozycjonowaniu strony internetowe wyświetlają się wysoko wśród wyników wyszukiwania w Google. Mają wówczas większe szanse na przyciągnięcie uwagi użytkowników, co skutkuje wzrostem ruchu, a pośrednio – także przychodów. Warto więc zastanowić się, na czym dokładnie polega SEO i jakie są jego główne elementy.
Meta title i meta description
Tytuły i opisy meta to teksty, które widzisz na liście wyników wyszukiwania Google. Ten pierwszy element powinien zawierać najważniejsze dla danej podstrony słowa kluczowe, a ten drugi – odpowiednio zachęcać użytkowników do kliknięcia w link. Dzięki właściwej optymalizacji meta tagów zwiększasz szanse witryny na wysokie pozycje w wyszukiwarce i przyciągnięcie nowych klientów. Pamiętaj, że TOP3 wyników wyszukiwania wyróżnia zdecydowanie większy od pozostałych linków współczynnik klikalności (click-through-rate).
Adresy URL
Użytkownicy sieci czasami zwracają na nie uwagę, a czasami ignorują. Dla robotów Google adresy URL stanowią jednak bardzo wartościowe informacje. Dlatego też struktura linków powinna zostać dobrze przemyślana i zoptymalizowana. Należy zadbać o to, aby adresy były przejrzyste i zawierały strategiczne dla danej podstrony słowa kluczowe. Nie dość, że jest to element bardzo istotny dla procesu pozycjonowania, to może także znacząco ułatwić użytkownikom poruszanie się po Twojej stronie.
Treści
Content to najważniejszy nośnik słów kluczowych na każdej stronie internetowej. Obecnie Google nie toleruje już bezsensownych zbitek wyrazów, mających przekonać go o tym, że dana witryna odpowiada na zapytanie użytkownika. Algorytmy faworyzują treści wysokiej jakości, napisane poprawnym językiem i wzbogacone multimediami. Dlatego tak ważne jest zamieszczanie na stronie opisów kategorii, produktów lub usług, a także prowadzenie firmowego bloga. Daje on szanse odpowiedzi na zapytania z tak zwanego długiego ogona. To jeden z najprostszych sposobów na zdobycie przewagi nad konkurencją w niszowych tematach.
Aspekty techniczne
Na pozycjonowanie stron mają wpływ także różnorodne aspekty techniczne. Przede wszystkim należy pozbyć się błędów i duplikatów, aby Google otrzymywał jak najprostsze wskazówki dotyczące witryny. Poza tym strona musi szybko się wczytywać. Nikt nie lubi czekać – badania dowodzą, że większość internautów zamiast tego wybierze po prostu inną stronę. O SEO decydują również takie aspekty jak mapa serwisu, certyfikat SSL oraz responsywność witryny na urządzeniach mobilnych.
Link-building
Linki zwrotne to jeden z najważniejszych dla Google czynników rankingowych. W ocenie robotów im więcej odnośników do danej strony, tym wyżej powinna znaleźć się ona w wynikach wyszukiwania. Znaczenie ma w tym przypadku także jakość serwisów, które do owej witryny linkują. Najbardziej wartościowe są odnośniki z poczytnych portali – takich jaSk media czy blogi znanych influencerów.
Skuteczne SEO z PromoTraffic
To tylko kilka najistotniejszych elementów wpływających na pozycjonowanie stron internetowych. Specjaliści SEO na co dzień mierzą się także z wieloma innymi wyzwaniami. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania, powierz jej optymalizację agencji PromoTraffic!
Artykuł partnera
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...