Nowości

Pozycjonowanie stron. 5 najważniejszych elementów SEO

Dzięki pozycjonowaniu strony internetowe wyświetlają się wysoko wśród wyników wyszukiwania w Google. Mają wówczas większe szanse na przyciągnięcie uwagi użytkowników, co skutkuje wzrostem ruchu, a pośrednio – także przychodów. Warto więc zastanowić się, na czym dokładnie polega SEO i jakie są jego główne elementy.

Meta title i meta description

Tytuły i opisy meta to teksty, które widzisz na liście wyników wyszukiwania Google. Ten pierwszy element powinien zawierać najważniejsze dla danej podstrony słowa kluczowe, a ten drugi – odpowiednio zachęcać użytkowników do kliknięcia w link. Dzięki właściwej optymalizacji meta tagów zwiększasz szanse witryny na wysokie pozycje w wyszukiwarce i przyciągnięcie nowych klientów. Pamiętaj, że TOP3 wyników wyszukiwania wyróżnia zdecydowanie większy od pozostałych linków współczynnik klikalności (click-through-rate).

Adresy URL

Użytkownicy sieci czasami zwracają na nie uwagę, a czasami ignorują. Dla robotów Google adresy URL stanowią jednak bardzo wartościowe informacje. Dlatego też struktura linków powinna zostać dobrze przemyślana i zoptymalizowana. Należy zadbać o to, aby adresy były przejrzyste i zawierały strategiczne dla danej podstrony słowa kluczowe. Nie dość, że jest to element bardzo istotny dla procesu pozycjonowania, to może także znacząco ułatwić użytkownikom poruszanie się po Twojej stronie.

Treści

Content to najważniejszy nośnik słów kluczowych na każdej stronie internetowej. Obecnie Google nie toleruje już bezsensownych zbitek wyrazów, mających przekonać go o tym, że dana witryna odpowiada na zapytanie użytkownika. Algorytmy faworyzują treści wysokiej jakości, napisane poprawnym językiem i wzbogacone multimediami. Dlatego tak ważne jest zamieszczanie na stronie opisów kategorii, produktów lub usług, a także prowadzenie firmowego bloga. Daje on szanse odpowiedzi na zapytania z tak zwanego długiego ogona. To jeden z najprostszych sposobów na zdobycie przewagi nad konkurencją w niszowych tematach.

Aspekty techniczne

Na pozycjonowanie stron mają wpływ także różnorodne aspekty techniczne. Przede wszystkim należy pozbyć się błędów i duplikatów, aby Google otrzymywał jak najprostsze wskazówki dotyczące witryny. Poza tym strona musi szybko się wczytywać. Nikt nie lubi czekać – badania dowodzą, że większość internautów zamiast tego wybierze po prostu inną stronę. O SEO decydują również takie aspekty jak mapa serwisu, certyfikat SSL oraz responsywność witryny na urządzeniach mobilnych.

Link-building

Linki zwrotne to jeden z najważniejszych dla Google czynników rankingowych. W ocenie robotów im więcej odnośników do danej strony, tym wyżej powinna znaleźć się ona w wynikach wyszukiwania. Znaczenie ma w tym przypadku także jakość serwisów, które do owej witryny linkują. Najbardziej wartościowe są odnośniki z poczytnych portali – takich jaSk media czy blogi znanych influencerów.

Skuteczne SEO z PromoTraffic

To tylko kilka najistotniejszych elementów wpływających na pozycjonowanie stron internetowych. Specjaliści SEO na co dzień mierzą się także z wieloma innymi wyzwaniami. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania, powierz jej optymalizację agencji PromoTraffic!

Artykuł partnera

Zobacz