Zgodnie z danymi firmy PwC, w ciągu ostatniego roku liczba cyberataków odnotowanych na świecie wzrosła o 48%, zaś w Europie – o 41%. W Polsce dynamika wzrostu odnotowanych incydentów związanych z cyberbezpieczeństwem jest podobna jak na Starym Kontynencie.
Bezpieczeństwo danych coraz częściej staje się przedmiotem obaw władz spółki. Jak wskazuje PwC, 68% prezesów polskich firm uważa cyberzagrożenia, w tym brak ochrony danych, za jedno z kluczowych wyzwań biznesowych. Na świecie odsetek ten jest niższy i wynosi 61%.
W związku z rozwojem technologicznym i nowymi rodzajami zagrożeń zmienia się także funkcja pełniona przez specjalistyczne rozwiązania ubezpieczeniowe.
- Rola ubezpieczeń w coraz większym stopniu koncentruje się wokół zapewnienia wartości dodanej dla firmy nie tylko w postaci wypłaty odszkodowań. Polisa pomaga w likwidacji już zaistniałej szkody. Ochrona obejmuje także m.in. pokrycie kosztów specjalistów do spraw informatyki śledczej, którzy wydadzą rekomendacje po incydencie, jak ograniczyć ryzyko kolejnych zdarzeń.
Chociażby w tym zakresie wspieramy naszych klientów w kompleksowym zarządzaniu ryzykiem cybernetycznym – mówi Adam Gmurczyk, Dyrektor Działu Ubezpieczeń Financial Lines AIG.
Ubezpieczenie zapewnia m.in.: pokrycie kosztów roszczeń osób trzecich, odzyskania danych elektronicznych, kosztów postępowań administracyjnych, a także wynagrodzenia specjalistycznych zewnętrznych konsultantów. Zakres ochrony może zostać dodatkowo poszerzony o próby szantażu, zakłócenia w działaniu sieci lub systemów firmy, a także – działalność multimedialną.
Źródło:newsrm.tv
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...